مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران گفت: اجازه نمی‌دهیم دانش‌آموزی به دلیل نداشتن شناسنامه از تحصیل باز بماند. به همین دلیل قرار است، امسال تمامی دانش‌آموزان حتی آنهایی که شناسنامه ندارند، در مدارس ثبت‌نام شوند. اگر مدرسه‌ای دانش‌آموز را ثبت‌نام نکند تخلف کرده است.

ورود دانش‌آموزان بدون شناسنامه به مدرسه

سلامت نیوز: مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران گفت: اجازه نمی‌دهیم دانش‌آموزی به دلیل نداشتن شناسنامه از تحصیل باز بماند. به همین دلیل قرار است، امسال تمامی دانش‌آموزان حتی آنهایی که شناسنامه ندارند، در مدارس ثبت‌نام شوند. اگر مدرسه‌ای دانش‌آموز را ثبت‌نام نکند تخلف کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، ورود دانش‌آموزان بدون شناسنامه به مدرسه در سال جدید، ادامه‌تحصیل دانش‌آموزان معتاد پس از مشخص‌شدن اعتیاد و ترک اعتیاد و مساله مدارس فرسوده تهران، موضوعاتی بود که علیرضا کمره‌ای، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران چند روز پس از انتصابش به این سمت درباره آنها توضیح داد.
 
چند روز پیش موضوع فروش مدارس فرسوده‌ای که در محله‌های گرانقیمت و بر خیابان اصلی هستند، مطرح شد؛ اینکه می‌توان با فروش این مدارس فرسوده، ساختمان‌هایی نوساز در خیابان‌های دیگر خریداری کرد. آموزش و پرورش در این‌باره کاری کرده است؟
مساله قدمت بناهای آموزشی موضوع امروز و دیروز نیست. با گذشت زمان به فرسودگی بناها اضافه می‌شود و به دلیل پایین بودن میزان ساخت‌وساز، هر سال با مدارسی روبه‌رو هستیم که از مرحله استفاده خارج می‌شوند. تبدیل به احسن کردن فضاهای موجود یک اصل است که آموزش و پرورش می‌تواند دنبال کند، اما فضاهای آموزشی که در محل‌های پرتردد و بر خیابان‌ها مستقر شده‌اند، ممکن است برای امر تجاری مطلوب باشند، ولی آموزش و پرورش ممکن است با فروش آن مدرسه دیگر نتواند مدرسه‌ای را در آن منطقه خریداری کند. به همین دلیل، با وجود اینکه مجوز تبدیل به احسن را داریم اما نمی‌توانیم به این امر ورود کنیم. ما با موانعی در این زمینه روبه‌رو هستیم. نمی‌توانیم مدرسه‌ای را مثلا به شهرداری بفروشیم و بعد به فکر خرید یا ساخت مدرسه‌ای دیگر در آن منطقه باشیم. شهرداری می‌تواند در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کند. ما با مساله مدرسه و دانش‌آموزانی روبه‌رو هستیم که نمی‌توانیم حتی یک روز آنها را بدون مدرسه بگذاریم. باید قبل از فروش یک مدرسه، مدرسه جدید خریداری یا ساخته شده باشد. توجه به نیازهای آینده آموزش و پرورش موضوعی است که باید همه در مورد آن دغدغه داشته باشند، زیرا اگر امروز به داد مدارس فرسوده نرسیم چندسال آینده همین تعداد مدرسه را هم از دست می‌دهیم.

درمورد کودکان بدون شناسنامه که مدارس از ثبت‌نام آنها خودداری می‌کنند، آیا قرار است کاری انجام شود که کودکان بدون شناسنامه یا اتباع بیگانه بتوانند با برگه‌ای هویتی درس بخوانند؟
اجازه نمی‌دهیم دانش‌آموزی به دلیل نداشتن شناسنامه از تحصیل باز بماند. به همین دلیل قرار است، امسال تمامی دانش‌آموزان حتی آنهایی که شناسنامه ندارند، در مدارس ثبت‌نام شوند. اگر مدرسه‌ای دانش‌آموز را ثبت‌نام نکند تخلف کرده است.

با توجه به اینکه پایتخت با بحث دانش‌آموزان معتاد درگیر است، برنامه آموزش و پرورش در مورد دانش‌آموزان معتاد چیست؟
هیچ مدرسه‌ای اجازه اخراج دانش‌آموزان معتاد را ندارد و باید بعد از درمان، او را به چرخه آموزش بازگردانند.
آسیب اجتماعی و دانش‌آموز معتاد به‌گونه‌ای نیست که بتوان آن را انکار کرد و باید برای پیشگیری آن قدم برداشت نه اینکه آن را انکار کنیم. البته آموزش و پرورش امسال برنامه‌هایی برای پیشگیری و درمان دانش‌آموزان معتاد دارد که این برنامه مختص فضای مدرسه نیست، بلکه برای محله و اطراف مدرسه هم است. این را هم باید بگویم که آماری که در مورد دانش‌آموزان معتاد اعلام می‌شود دقیق و رسمی نیست.
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha