دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 192333

با وجود تمام بحث‌هایی که پیرامون خطرات ویروس زیکا در بازی‌های المپیک وجود داشت این بازی‌ها برگزار شد. اکنون با گذشت دو هفته پس از پایان المپیک، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده المپیک ریو از ویروس زیکا در امان ماند.

المپیک از زیکا در امان ماند

سلامت نیوز: با وجود تمام بحث‌هایی که پیرامون خطرات ویروس زیکا در بازی‌های المپیک وجود داشت این بازی‌ها برگزار شد. اکنون با گذشت دو هفته پس از پایان المپیک، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده المپیک ریو از ویروس زیکا در امان ماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، «پیتر سلاما»، رئیس سازمان بهداشت جهانی، در کنفرانس خبری ژنو گفت: «در دوران برگزاری بازی‌های المپیک ریو هیچ موردی از ابتلا به زیکا در مسافران و ورزشکاران مخابره نشده است.»

به گزارش «BBCWORLD»، این مقام رسمی در ادامه صحبت‌های خود به آغاز برگزاری مسابقات پارالمپیک در چهارشنبه همین هفته اشاره کرد و ادامه داد: «ما به مهار ویروس زیکا در جریان برگزاری رقابت‌های پارالمپیک نیز خوشبین هستیم. خطر بسیار کمی در مورد مشاهده موردی جدید از زیکا در جریان این رقابت‌ها وجود دارد.» به نظر می‌رسد ورزشکاران پارالمپیکی با خیالی آسوده‌تر در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد. در حال حاضر جمعیت پشه ناقل زیکا در برزیل کنترل شده است و این بیماری از طریق انتقال خونی مادر به نوزاد یا رفتارهای پرخطر جنسی منتقل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha