دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 192338

در حالیکه فصل برداشت و عرضه لیموترش به اوج خود رسیده است همچنان لیموترش خارجی در بازار دیده می‌شود که مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: هیچ مجوزی برای واردات لیموترش صادر نشده و از مردم می‌خواهیم که محصول خارجی را که از کیفیت و سلامت آن مطمئن نیستند، خریداری نکنند.

هشدار؛لیموترش خارجی نخرید

سلامت نیوز: در حالیکه فصل برداشت و عرضه لیموترش به اوج خود رسیده است همچنان لیموترش خارجی در بازار دیده می‌شود که مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: هیچ مجوزی برای واردات لیموترش صادر نشده و از مردم می‌خواهیم که محصول خارجی را که از کیفیت و سلامت آن مطمئن نیستند، خریداری نکنند.

به گزارش سلامت نیوز، ابوالقاسم حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به سطح زیر کشت حدود 30 هزار هکتاری باغات لیموترش پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 480 هزار تن از این محصول برداشت شود و هم‌اکنون برداشت از استان هرمزگان به پایان رسیده و در استان بوشهر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه به زودی برداشت لیموترش از استان فارس نیز شروع می‌شود، افزود: با توجه به اینکه مردم تمایل دارند که خود آبلیموی مورد نیاز یک سال خود را از طریق خرید لیموترش تازه تامین کنند، استقبال و تقاضا برای مصرف لیموترش تازه و آبلیموگیری افزایش پیدا کرده و هم‌اکنون در اوج زمان برداشت و عرضه این محصول در بازار هستیم.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: هر کیلوگرم لیموترش 3000 تا 5000 تومان از باغداران خریداری می‌شود اما انتظار می‌رود که به گونه‌ای تدابیر اندیشیده شود تا قیمت خرید محصول از باغداران تا نرخ فروش آن در بازار مصرف فاصله غیرمنطقی نداشته باشد.

حسن‌پور همچنین در خصوص قاچاق لیموترش و عوارض و پیامدهای آن، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی هیچگاه مجوز واردات لیموترش تازه یا خشک را صادر نکرده و نمی‌کند و محصول خارجی موجود در بازار حاصل واردات غیرقانونی و قاچاق بوده که با همکاری مناسب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: به این دلیل به مردم توصیه می‌کنیم که از لیموترش خارجی استفاده نکنند که مشخص نیست چه مقدار سم و باقیمانده فلزات سنگین در این محصولات وجود دارد و از نظر سلامت کیفیت شناسنامه مشخصی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Farvahar homayoun ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    4 0
    سلام متشکرم از خبر آگاهانه شما در مورد لیمو. لیمو نخریم چون خارجیست و فلزلات سنگین دارد. روغن مایع نخوریم چون آغشته به بنزن و پارافین و تراریخت است . لبنیات نخوریم چون روغن پالم دارد. آب معدنی را مواظب باشیم چون نیترات دارد. سوسیس و کالباس همبرگر نخوریم چون از گوشت گربه و پوست مرغ و ... مواد غیر بهداشتی دارد. از پفک و چیس و لواشک بیسکویت استفاده نکنیم چون برای سلامت خطر دارد .از مواد بسته بندی شده استفاده نکنیم چون مواد نگهدارنده دارد. مرغ نخوریم چون تولید کننده بی رویه آنتی بیوتیک حیوانی و انواع اقسام مواد دیگر به مرغ داده تا مرغ در عرض 45 روز سه کیلوگرم شود . شیر محلی نخوریم چون گاو دار برای جلو گیری از فساد آلوده به وایتکس کرده است . نان لواش و سنگک و بربری نخ.ریم چون معلوم نیست که آیا در آن از جوهر قند و جوش شیرین استفاده کرده اند . در خرید میوه جات و سبزیجات مواظب باشیم جون ممکن است کشاورز بی رویه از سموم آفت کش و نیترات استفاده کرده باشد .میوه بزرگ نخریم چون با نیترات بی رویه بزرگ شده . آبلیمو شیشه ای و کارخانه ای نخریم چون 99٪ آبلیمو نیست.اکثر حبوبات و میوه ها و اقلام پر مصرف مانند گندم و برنج نخوریم چون تراریخت است چون خارجی و آلوده به فلزات سنگین و سموم گیاهی غیر مجاز است و ماهیتش مشخص نیست . مگر ماجرای حمل روغن خوراکی با گانتینر گازوئیل و جابجایی روغن خوراکی را روغن موتور سوخته را در اوایل انقلاب یادتان است که آخر هم عواملش مشخص نشد و سالها ما یا روغن سوخته خوردیم یا روغن آغشته به مواد نفتی .و... همه و همه را درست میگوئید من ایمان دارم . اما سئوال من این است پس مسئولین و عوامل کنترل کننده کجایند و همه نظاره گرند و عده ای به راحتی این همه .......... انجام می دهند. پس چه باید بخوریم چرا ......کسی نظارت ندارد