دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 192342

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم انجام اقدامات جدی برای بیمه زنان خانه دار از حدود 10 سال پیش تاکنون، تنها 70 هزار زن بیمه شده در کشور داریم.

تنها 70هزار زن خانه‌دار بیمه‌اند

سلامت نیوز:رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم انجام اقدامات جدی برای بیمه زنان خانه دار از حدود 10 سال پیش تاکنون، تنها 70 هزار زن بیمه شده در کشور داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، پروانه سلحشوری روز دوشنبه در نشست خبری در خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: موضوع بیمه زنان خانه دار از 10 سال پیش در کشور مطح شده اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: باید دید که چه موانعی در این زمینه وجود دارد و چرا قانون های مربوط به بیمه زنان خانه دار و تسهیل در امر ازدواج تاکنون اجرا نشده که اکنون موضوع اشتغال جوانان با بحران مواجه است و زنان خانه ها ما نیز بیمه نمی شوند.
وی ادامه داد: به همین منظور در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی این موضوعات پیگیری خواهد شد جون ما قوانین در این زمینه را داریم اما هنوز اقداماتی برای اجرایی شدن آنها انجام نشده است.

** اعتقادی به وجود فاصله جنسیتی ندارم
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی که اکنون فاصله جنسیتی زنان و مردان به خوبی قابل مشاهده است، گفت: من اعتقادی به وجود فاصله جنسیتی ندارم چون در جامعه زن و مرد با هم کار می کنند و اگر بحث تفکیک جنسیتی مطرح است اینطور نیست که بزرگنمایی شده است چون همه زنان در کنار همکاران مرد در حال فعالیت هستیم.

** توانمندی زنان نادیده انگاشته می شود
وی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه جدی شود که چقدر توانمندی زنان را باور داریم، چرا که اکنون توانمندی زنان نادیده انگاشته می شود و در هر مسیری این را مشاهده می کنیم که مطرح می شود زن توانمندی ندارد که خودش را بروز دهد.
سلحشوری ادامه داد: ما می توانیم موضوع شکاف بین نسلی را در جامعه مطرح کنیم اما شکاف میان زن و مرد وجود ندارد، چرا که در این جامعه زن و مرد می توانند با هم کار کنند.
وی با بیان اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه موضوع طرح توانمندی زنان با تکیه بر زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست مطرح شده است، گفت: معتقدم زنان در تمامی حوزه ها نیاز به توانمند تر شدن دارند و ما این موضوع را به عنوان اولویت برنامه های خودمان در فراکسیون زنان داریم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون بین 2،5 تا سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که تلاش مان این است که بتوانیم آنها را توانمند کنیم.
وی با بیان اینکه باید قوانین در این حوزه نیز کارآمد باشد، ادامه داد: در این راستا کارگروهی برای تقنین قوانین کارآمد تشکیل داده ایم تا در صورت نیاز اصلاحاتی در قوانین صورت گیرد.
سلحشوری اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار هم در خانه وظیفه سرپرستی از فرزندانشان دارند و هم باید شغلی برای آنها ایجاد شود تا ضمن تامین امینت خانواده، درآمدی برای خانواده خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه گسترش مشاغل خانگی یک موضوع مهم است، افزود: براساس آمارها حدود 360 شغل خانگی در ردیف مشاغل تعریف شده است که ما باید 20 تا 30 شغل مهم با درآمدزایی را به صورت کلی تعریف کنیم تا بتوانیم با کار حاصل از آنها تولیداتشان را نیز به فروش برسانیم.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال ساز و کاری هستیم که ضمن ایجاد انگیزه، مهارت آموزی را برای ارائه کار از سوی فرد را داشته باشیم و تا فرد بتواند تولیدات خودش را در اختیار مردم قرار دهد.
وی با بیان اینکه تولیدات مشاغل باید تضمین خرید داشته باشد و کار نیز به بازار عرضه شود، اظهار داشت: تا تضمین خرید وجود نداشته باشد هیچ اقدامی برای توانمندسازی نمی توان انجام داد به همین منظور جلسات کارشناسی با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع این مشکل در حال انجام است.

** چهار موضوع مهم جوانان و زنان
وی چهار موضوع حوزه زنان و جوانان را بیمه زنان خانه دار، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال برای جوانان و توجه به نحوه گذران اوقات فراغت عنوان کرد و گفت: دولت، مجلس و تمامی نهادهای ذیربط موظف هستند که از نظر دینی و اخلاقی تمامی امکانات را برای تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان فراهم کنند.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با تلاش تمامی مسئولان اجرایی کشور به ویژه دولت و مجلس بتوانیم در جهت رفع این مشکلات گام های موثری برداریم.
پروانه سلحشوری و فاطمه ذوالقدر دو نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه از ایرنا بازدید و ضمن دیدار با محمد خدادی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha