برخی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تغذیه در اعتراض به اجرایی شدن آیین‌نامه دوره تخصصی (ام دی- پی اچ دی) در گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده اند.

تجمع برخی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تغذیه مقابل وزارت بهداشت

سلامت نیوز:برخی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تغذیه در اعتراض به اجرایی شدن آیین‌نامه دوره تخصصی (ام دی- پی اچ دی) در گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هم اکنون حدود 50 نفر از این دانشجویان در مقابل محل وزارت بهداشت گرد هم آمده اند و خواسته آنها این است که مطابق با آیین نامه عنوان شده دانشجویان پزشکی ترم آخر می توانند مستقیما به دوره های دکتری تخصصی علوم پایه از جمله دکتری تغذیه وارد شوند که مورد اعتراض این دانشجویان است.

تعدادی از این دانشجویان معتقدند دانشجویان تغذیه 6 سال در مباحث مختلف تغذیه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش دیده اند و برای ورود به دوره کتری تغذیه نیاز به آزمون دارند اما چگونه است که دانشجویان رشته پزشکی که تنها در طول دوره پزشکی عمومی خود 2 واحد تغذیه گذرانده اند می توانند بدون شرکت در آزمون دکتری تغذیه وارد این دوره شوند که این کاملا خلاف عدالت است.

تعدادی از این دانشجویان در مصاحبه با خبرنگار ما مدعی هستند که عمده مشکلات لاینحل رشته تغذیه به دلیل عملکرد ضعیف اکثریت اعضای بُرد تغذیه و بویژه دبیر آن است که خواهان تغییر این افراد در برد تغذیه هستیم.

همچنین آن‌ها معترض هستند که پرداخت ویزیت مشاوره تغذیه باید براساس کتاب ارزش نسبی خدمات درمانی و مراقبت سلامت که در همه مقاطع صورت می گیرد انجام شود حال اینکه این امر برای ما اجرایی نشده است ضمن اینکه ویزیت مشاوره تغذیه هنوز تحت پوشش بیمه نیست.

همچنین عده‌ای از آن‌ها معترض هستند که در رشته تغذیه یک انجمن صنفی با نام انجمن تغذیه ایران و یک انجمن علمی با نام انجمن علمی غذا و تغذیه وجود دارد و مطابق تبصره ماده 6 آیین نامه انجمن های علمی، تقاضای تاسیس انجمن در صورتی که انجمنی به همان نام و یا با همان نوع فعالیت در آن رشته وجود داشته باشد پذیرفته نخواهد شد، با این وجود وزارت بهداشت در عملی خلاف قانون مجددا با ایجاد یک انجمن علمی دیگر تحت عنوان انجمن علمی تغذیه ایران موافقت کرده است که در اخذ مجوز این انجمن غیرقانونی باز هم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر بُرد تغذیه دخالت داشته اند.

قرار شده است دو نفر از این دانشجویان به عنوان نماینده وارد محل وزارت بهداشت شوند و با معاون آموزشی وزیر بهداشت گفتگو کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha