دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 192351

پزشکان خوردن مواد غذایی مفید برای سلامتی و تقویت مغز را توصیه می‌کنند.

مواد غذایی مضر برای مغز

سلامت نیوز: پزشکان خوردن مواد غذایی مفید برای سلامتی و تقویت مغز را توصیه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، گلوتامات ماده ای است که در برخی نگه‌دارنده های غذایی مانند جایگزین‌های قند نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ماده  به آسیب‌دیدگی مغز و سیستم عصب منجر می شود و درنتیجه  باعث افزایش بیماری‌هایی مانند  پارکینسون، اختلال کمبود توجه و اوتیسم می شود.


آسیب‌دیدگی براثر گلوتامات اگرچه می‌تواند جدی و  طولانی‌مدت باشد اما اغلب نادیده گرفته می شود . نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین B12  به نام  متیل کوبالامین قادر به بازیابی آسیب گلوتامات است.


* مصرف زیاد ماهی‌های بزرگ که به مرور زمان جیوه زیادی وارد بدن آن‌ها می‌شود را محدود کنید. جیوه به سلول‌های مغز آسیب می‌رساند و به اختلال شناختی منجر می‌شود. این ماده روی قسمتی از مغز که وظیفه عملکرد درست دید، تعادل و هماهنگی را دارد تاثیر می‌گذارد.


* مواد غذایی غنی از چربی‌های ترانس به مغز آسیب می‌رساند. چربی‌های ترانس در انتقال عصبی وقفه ایجاد می‌کند و به التهاب  مغز منجر می‌شود. شیرینی‌ها، ذرت بوداده غذاهایی که در مایکروویو  و غذاهایی که با استفاده از مار گارین تهیه می‌شود به مغز آسیب می‌رساند.

*  اجتناب از نوشیدنی‌های قندی که به‌هیچ‌عنوان گرسنگی را برطرف نمی‌کند درنتیجه  فرد بیشتر از آن‌که لازم است می‌خورد. در خصوص نوشیدنی‌های شیرین  مغز قادر به درست عمل کردن نیست.


* برخی از محققان اعلام کردند که گلوتن  موجود در نان ، پاستا  و غیره نیز اختلال در قدرت فکری مغز ایجاد می‌کند. غذاهای فرآوری شده برای قلب و مغز  نیز مضر است زیرا سرشار از چربی ترانس، ماده نگه‌دارنده ، مواد مصنوعی و قند است. مصرف این مواد غذایی باعث بالا رفتن وزن و التهاب نیز می‌شود.

منبع:سایت هلث نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha