دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 192374

خارش و خشکی پوست در کنار آفتاب سوختگی یکی از اتفاقاتی است که در روزهای آفتابی تابستان همه افراد در سنین مختلف را تهدید می‌کند. کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند عوارض این مشکل را به میزان قابل توجهی کم کنند.

راه فرار از خارش‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی

سلامت نیوز: خارش و خشکی پوست در کنار آفتاب سوختگی یکی از اتفاقاتی است که در روزهای آفتابی تابستان همه افراد در سنین مختلف را تهدید می‌کند. کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند عوارض این مشکل را به میزان قابل توجهی کم  کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، کرم‌های ضد آفتاب در دو نوع چرب و بدون چربی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نوع پوست خود از آن استفاده کنید. افرادی که پوستی خشک یا معمولی دارند، بهتر است نوع چرب ضدآفتاب‌ها را مصرف کنند اما آنهایی که پوست جوش‌دار و چرب دارند، باید ضدآفتابی فاقد چربی تهیه کنند.

نکته دیگری که هنگام تهیه این دسته از کرم‌های محافظ باید رعایت شود، توجه به SPF یا عامل محافظت کننده در برابر نورخورشید است. عدد SPF از 2 شروع می‌شود و با توجه به میزان عامل محافظت کننده افزایش می‌یابد. SPF مناسب کرم ضدآفتاب برای بیشتر مردم 25 تا 30 است و این تصور که کرمی با SPF حدود 90 می‌تواند 3 برابر کرمی که SPF آن 30 است از پوست محافظت کند، اشتباه است.

تحقیقات نشان داده که تفاوت این دو کرم تنها در 2 تا 3 درصد جذب اشعه خواهد بود. از سوی دیگر بهتر است برای تأثیر بیشتر، این کرم‌ها هر 2 ساعت یکبار تجدید شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha