چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 19241

معاون سلامت وزارت بهداشت از ویزیت رایگان مردان توسط پزشکان اورولوژیست کشور در روز پنجشنبه خبر داد.

دکتر سید حسن امامی رضوی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی سلامت ملی مردان که مقارن با اولین پنج شنبه اسفند ماه است، گفت: در روز پنجشنبه ششم اسفند ماه جاری حدود 700 پزشک متخصص اورولوژی در کشور به ارائه خدمت رایگان برای مردان می پردازند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: به منظور پیشگیری از عوامل بروز بیماریها، تمامی گروههای سنی مردان مورد معاینه و مشاوره رایگان برخی از گروههای پزشکی قرار می‌گیرند.

امامی رضوی گفت: شیوع حوادث و سوانح، بیماریهای قلبی عروقی، بیماریهای شغلی، بیماریهای خاص به ویژه سرطان مثانه، سرطان پروستات، عوارض ناشی از دخانیات در مردان بیش از زنان است و مردان به جهت سرپرست خانواده بودن لازم است از طریق معاینه و مشاوره ‌های انجام شده در این روز سلامتی ‌شان مورد بررسی قرارگیرد.

معان سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: بسیاری از بیماریها با تغییر رژیم غذایی و اصلاح الگوی رفتاری در مصرف غذاهای چرب، غذاهای آماده، غذاهای کنسروی و کم تحرکی که آسیب ‌رسان سلامت مردان و جوانان است قابل پیشگیری است که باید مورد تأکید قرار گیرد.

امسال نیز برای چهارمین سال متوالی اولین پنجشنبه اسفند به عنوان روز ملی سلامت مردان نامگذاری شده است که در این روز تمامی گروههای سنی مردان می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی، اورولوژیستها و سایر گروههای پزشکی از نظر فشارخون، بیماریهای دستگاه ادراری، دیابت، روانی، بیماریهای شغلی و بیماریهای آمیزشی و... مورد بررسی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha