چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 19243

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با هشدار نسبت به تبعات ناگوار خود ارجاعی برخی پزشکان، تاکید کرد: انجام سونوگرافی در مطب پزشکان علاوه بر اینکه امنیت شغلی رادیولوژیستها را تهدید می کند، احتمال بروز فساد نیز بیشتر می شود.

دکتر عبدالرسول صداقت در گفتگو با مهر اظهارداشت: متاسفانه هیچ نظارتی بر کار مختصصین زنان و زایمان که در مطب خود از بیماران سونوگرافی می گیرند، صورت نمی گیرد.

در حال حاضر بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان در مطب های خود سونوگرافی می کنند که این کار دخالت در امور رادیولوژیستهاست.

صداقت با اشاره به اینکه هیچ قانونی برای داشتن یا نداشتن مجوز انجام سونوگرافی در مطب پزشکان وجود ندارد، در عین حال تصریح کرد: این کار علاوه بر اینکه امنیت شغلی رادیولوژیستها را تهدید می کند، احتمال بروز فساد را بیشتر می کند.

این در حالی است که رادیولوژیستها می بایست برای دایر کردن مراکز رادیولوژی سرمایه گذاری کنند و تعرفه های مصوب وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی را بگیرند اما متخصصین زنان و زایمان برای انجام سونوگرافی، مبالغ زیادی از بیماران خود دریافت می کنند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با انتقاد از وزارت بهداشت که هیچ عکس العملی نسبت به این موضوع نشان نمی دهد، افزود: انتظار داشتیم بعد از آمدن دکتر دستجردی به وزارت بهداشت، دید فرا رشته ای در مورد این موضوع  حاکم شود و آیین نامه قانونی که در همین ارتباط توسط معاونت سلامت وزارت بهداشت فراهم شده بود، با امضای وزیر ابلاغ شود اما چنین نشد.

وزیر بهداشت دولت دهم، متخصص زنان و زایمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha