سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 192433

دختری 15 ساله هستم. 7 ماه است که در دوران عقد به سر می برم اما از شوهرم خوشم نمی آید. از او متنفرم.

عقد کرده ام اما از شوهرم متنفرم

سلامت نیوز:دختری 15 ساله هستم. 7 ماه است که در دوران عقد به سر می برم اما از شوهرم خوشم نمی آید. از او متنفرم. هیچ حسی نسبت به او ندارم. هر کاری می کنم که از او جدا بشوم، نمی شود. چه کار کنم؟
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،احترام اسماعیل زاده روان‌شناس عمومی در پاسخ به سوال این مخاطب نوشت : به نظر می رسد این که مجبورید در کنار همسری باشید که دوستش ندارید برایتان خیلی سخت است و به همین دلیل حال خوبی ندارید. برای این که دو نفر در یک رابطه مشترک بمانند مهم است که نسبت به هم احساس مثبت و خوبی داشته باشند در غیر این صورت ماندن در چنین رابطه ای سخت می شود.

بیایید این مسئله را بررسی کنیم و ببینیم چه کاری می توانید انجام دهید.شما نوشته اید که 7 ماه است عقد کرده اید و از شوهرتان خوشتان نمی آید؛ ولی نگفته اید آیا از اول ازدواج این احساس را داشته اید یا به تازگی این احساس برایتان ایجاد شده است. اگر از اول ازدواج این احساس را داشته اید چه شده که با این فرد ازدواج کرده اید، درباره دلایل آن فکر کنید چون مهم هستند و اگر بعد از ازدواج این احساس ایجاد شده، چه چیزی باعث شده است دیگر همسر خود را دوست نداشته باشید و این که آیا با همسر خود در این باره صحبت کرده اید؟

با توجه به سن شما، به نظر می رسد زود اقدام به ازدواج کرده اید و این تصمیم زودهنگام باعث شده، از انتخاب خود راضی نباشید. در صورتی که به این ازدواج راضی بوده اید؛ این تغییر احساس در این مدت کوتاه نشان می دهد که معیارها و دلایل تان برای این ازدواج محکم و درست نبوده که الان از آن پشیمان شده اید.

با توجه به این که در زندگی مشترک قرار دارید، عجولانه تصمیم گیری نکنید و به خودتان زمان بدهید؛ زیرا سریع تصمیم گرفتن در واقع تکرار اشتباه زود ازدواج کردن است و چه بسا که باز پشیمانی به دنبال داشته باشد. در ابتدا سعی کنید برای بهبود شرایط خود تلاش کنید. در این باره فکر کنید چه کارهایی برای بهبود احساس و رابطه خود انجام داده و چه مدت سعی کرده اید آن ها را ادامه دهید، آن راهکارها چه کمکی به شما کرده است و اگر کمک کننده نبوده، راهکارهای جایگزین تان چه بوده است. دوم این که درباره احساسی که دارید با همسرتان حرف بزنید و او را هم از این احساس خبردار کنید. مهم است همسرتان هم بداند شما در چه شرایطی قرار دارید و ببینید پیشنهاد او چیست و اگر به هر دلیل فقط تصمیم دارید جدا شوید قبل از این کار از یک مشاور به صورت حضوری کمک بگیرید تا مسئله شما دقیق‌تر ارزیابی شود و بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha