دبیر شورایعالی سازمان تامین اجتماعی از بدهی کلان 18 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با توسعه بیمه های توافقی، قشر عظیمی زیر پوشش قرار گرفته اند که منجر به افزایش بدهی دولت به این سازمان شده است.

محمد اشرفی در گفتگو با مهر، به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت که مربوط به بدهیهای معوقه موسسات و شرکتها و همچنین مطالباتی که ناشی از بخشودگی های حق بیمه سهم کارفرما است اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی مشکلات نقدینگی این سازمان مرتفع شود.

برخی از نمایندگان مجلس معتقدند بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی موجب تعویق در پرداخت مطالبات بیمارستانهای دولتی شده، به گونه ای که نپرداختن به موقع مطالبات این سازمان توسط دولت، بیمارستانهای دولتی را ورشکست می کند.

این در حالی است که در سال 85 سازمان تامین اجتماعی در حدود پنج هزار میلیارد تومان از دولت طلب داشت که این میزان در حال حاضر به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

دبیر شورای عالی تامین اجتماعی در ادامه گفتگو با مهر در مورد پرداخت مطالبات سازمان از طریق واگذاری سهام کم ارزش گفت: بخشی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی به صورت سهام با ارزش مطلوب پرداخت می شود اما ممکن است در این میان بخشی از مطالبات که به صورت سهام پرداخت می شود ارزش چندانی نداشته باشند.

دبیر شورایعالی سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: گرچه در حال حاضر مشکل نقدینگی سازمان نسبت به سالهای گذشته ترمیم شده اما اطمینان داریم با پرداخت مطالبات سازمان این مشکل مرتفع  می شود.

اشرفی خاطرنشان کرد: به طور حتم مطالبات سازمان تامین اجتماعی در سال آینده با هدفمند کردن یارانه ها در بودجه تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha