محققان نروژی ردیاب فعالیت جدیدی را ایجاد کرده اند که با استفاده از اطلاعات مربوط به ضربان قلب، میزان ورزش موردنیاز فرد بری کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی را مشخص می کند.

تعیین میزان ورزش مورد نیاز برای پیشگیری از مرگ

سلامت نیوز:محققان نروژی ردیاب فعالیت جدیدی را ایجاد کرده اند که با استفاده از اطلاعات مربوط به ضربان قلب، میزان ورزش موردنیاز فرد بری کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی را مشخص می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، ضربان قلب صحیح ترین و تنها بازتاب واکنش بدن به فعالیت است. در این مطالعه علم فراسوی PAI (اطلاعات فعالیت شخصی) که اولین ردیاب فعالیت با استفاده از ضربان قلب است و به افراد برای رسیدن به سلامت مطلوب کمک می کند، توضیح داده می شود.

دکتر جاواید نومن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ، در این باره می گوید: «فواید ورزش منظم برای سلامت به خوبی به اثبات رسیده اما افراد نمی دانند چقدر ورزش برای پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی و مرگ زودهنگام نیاز است.»

به گفته وی، ممکن است افراد به قدر کافی تحرک نداشته باشند چراکه اطلاعات شخصی شده و معناداری در مورد میزان فعالیت فیزیکی موردنیاز و شدت آن در اختیار ندارند.

PAI داده های مربوط به ضربان قلب ناشی از هر نوع فعالیت فیزیکی (پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری) و اطلاعات شخصی (سن، جنسیت، میزان استراحت و حداکثر میزان ضربان قلب) را به یک عدد ساده تبدیل می کند.

طبق این اندازه گیری، زنان و مردان با میزان PAI بالای ۱۰۰، به ترتیب با کاهش ۱۷ درصدی و ۲۳ درصدی ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی در مقایسه با گروه بدون تحرک روبرو هستند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha