چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 192493

سفیر ژاپن در ایران اعلام کرد: دریاچه ارومیه همچنان برای احیا به کمک نیاز دارد بنابراین کمک های دولت ژاپن در خصوص مسائل محیط زیستی ایران و احیاء دریاچه ارومیه همچنان ادامه خواهد داشت.

کمک های ژاپن برای احیا دریاچه ارومیه ادامه دارد

سلامت نیوز:سفیر ژاپن در ایران اعلام کرد: دریاچه ارومیه همچنان برای احیا به کمک نیاز دارد بنابراین کمک های دولت ژاپن در خصوص مسائل محیط زیستی ایران و احیاء دریاچه ارومیه همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، کوبایاشی سفیر ژاپن در ایران در نشست امضای اسناد فائو در پروژه جامع مدیریت پایدار منابع آب در حوضه دریاچه ارومیه گفت: بیشتر توجه ما در ایران به مسائل محیط زیستی است و در نشست هایی که نخست وزیر ژاپن با رییس جمهوری ایران داشت در این خصوص گفت و گو شده است.


وی افزود: بازدیدی که چندی پیش از دریاچه ارومیه داشتم مشخص شد که این دریاچه همچنان برای احیا به کمک نیاز دارد بنابراین کمک های دولت ژاپن در خصوص مسائل محیط زیستی ایران و احیاء دریاچه ارومیه همچنان ادامه خواهد داشت.


کوبایاشی اظهار کرد: در دولت ژاپن فرایند تامین منابع برای پروژه ها سالانه است به این معنا که امسال از دولت ژاپن درخواست اعتبار می کنیم و آنها برای سال آینده آنرا تامین می کنند اما برای نجات دریاچه ارومیه اعتبار ۴ سال آینده را تخصیص دادند.
وی تاکید کرد: مساله این نیست که چه فردی سفیر باشد اما همکاری دولت ژاپن با دولت ایران در زمینه مسائل محیط زیستی و احیاء دریاچه ارومیه همچنان ادامه خواهد داشت.


سفیر ژاپن در ایران در مراسم امضای توافق نامه توسعه همکاری پروژه دریاچه ارومیه ضمن عرض تبریک به جهت شروع موفق همکاری بین ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: امیدوار است در آینده نزدیک نتایج همکاری به احیای دریاچه ارومیه منجر شود.
کوبایاشی افزود: وضعیت دریاچه هنوز ناخوشایند است. باتوجه به شرایط بحرانی دریاچه ارومیه و بر اساس مذاکرات به عمل آمده بین نخست وزیر ژاپن آقای ABE و دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، دولت ژاپن مبلغ ۴۳۶ میلیون ین ژاپن معادل ۳.۸ میلیون دلار برای پروژه فائو تحت عنوان « برنامه جامع برای مدیریت پایدار منابع آب در حوضه دریاچه ارومیه » اختصاص داده است.


سفیر ژاپن در ایران تاکید کرد: دو کشور از تداوم روابط و همکارهای بلند مدت در حوضه محیط زیست خرسند هستند. دولت ژاپن در پروژه های مختلف حفاظت از محیط زیست در ایران از طریق JICA و پروژهای UNDP برای احیای دریاچه ارومیه مشارکت دارد.


وی گفت: امیدواریم همه این سازمان ها نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه ایفا نمایند و در احیای دریاچه با هم هماهنگ باشند.
کوبایاشی افزود: احیای دریاچه ارومیه یک شبه محقق نخواهد شد. اما ما به طور قطع امیدواریم که پروژه ها به احیای دریاچه و رفاه مردم منطقه برای داشتن زندگی بهتر منجر خواهد شد.

       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha