: بدن اغراق تلفن های هوشمند یکی از پرطرفدارترین وسیله های زندگی امروزی هستند، تلفن هایی در انواع و اقسام مدل ها که می توانند نظرات گوناگون را تأمین کنند. سؤال اینجاست که انتخاب تلفن هوشمند بر چه مبنایی صورت می گیرد؟ آیا مسأله توان مالی است؟ کیفیت گوشی؟ یا ریشه در ویژگی های شخصیتی ما دارد؟

سلامت نیوز: بدن اغراق تلفن های هوشمند یکی از پرطرفدارترین وسیله های زندگی امروزی هستند، تلفن هایی در انواع و اقسام مدل ها که می توانند نظرات گوناگون را تأمین کنند. سؤال اینجاست که انتخاب تلفن هوشمند بر چه مبنایی صورت می گیرد؟ آیا مسأله توان مالی است؟ کیفیت گوشی؟ یا ریشه در ویژگی های شخصیتی ما دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید قدری عجیب به نظر برسد ولی تلفن های هوشمند نشانه ای هستند از مدل شخصیتی صاحبانشان. در واقع، تصمیم افراد برای خرید تلفن هوشمندی با سیستم عامل IOS یا اندروید به ویژگی های روان شناختی آنها بستگی دارد. بنا بر یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، آنهایی که از تلفن های هوشمندی با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند افرادی صادق تر هستند و آنهایی که از IOS استفاده می کنند افرادی اجتماعی تر هستند.

مطالعات انجام شده روی طیف وسیعی از دارندگان تلفن هوشمند و شرکت آنها در تست های شخصیت شناسی و روان شناختی نشان از فروتنی بیشتر دارندگان تلفن هایی با سیستم عامل اندروید دارد. این دسته افراد ترجیح می دهند تلفن همراه متفاوتی داشته باشند و از شبیه بودن با دیگران پرهیز دارند. در نقطه مقابل برای دارندگان تلفن های IOS نام و عنوان محصول است که اهمیت ویژه ای دارد، آنها دوست دارند میان انبوهی از کسانی که iPhone دارند قرار بگیرند ولی از اعتبار نام اپل بهره مند شوند.

صحبت از ارتباط میان تلفن هوشمند با شخصیت افراد، اولین گام برای ورود به مسیری است که به شناخت ویژگی های روان شناختی انسان عصر تکنولوژی منجر می شود. به نظر می رسد، تلفن های هوشمند و با تمامی محتویات دیجیتالی که دارند مدلی کوچک شده از شخصیت صاحبانشان هستند، نگاه کردن به این گوشی ها حکم کنکاش در لایه عمیق ذهنی دارندگان آنها را دارد.

منبع.scienceworldreport

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha