پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 192575

میانبرهای رابطه سالم با کودک اوتیسمی

سلامت نیوز:محبت بی دلیل و باج دادن، گزینه‌های مناسبی در برخورد با هیچ کودکی نیست و کودکان مبتلا به اوتیسم نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دوگانگی تربیتی و عدم هماهنگی بین والدین می‌تواند برای همه کودکان مضر باشد و باعث سوء استفاده کودک شود.

مهسا مقدم، کارشناس ارشد گفتاردرمانی در گفت‌وگو با روزنامه ایران ضمن اشاره به اهمیت مباحث تربیتی در رفتار با کودکان مبتلا به اوتیسم می‌گوید: «به یکدیگر آرامش و اطمینان دهید که در مسیر پر پیچ و خم رشد کودک خود همراه یکدیگر هستید، به جای گله و شکایت و دیدن نقاط ضعف کودک، از پیشرفت‌ها و تغییرات مثبت کودک، هرچند کوچک بگویید. کارهای بامزه و جالب کودک را پررنگ کنید و با آنها بخندید و مسیر تربیتی یکسانی را برای کودک در نظر بگیرید.»

به توصیه این گفتاردرمان، در ساعاتی که کودک‌تان در جلسات درمانی حضور دارد با خانواده سایر کودکان صحبت کنید؛ بدانید تنها نیستید و خانواده‌های دیگری هم با چنین اختلالاتی درگیر هستند و استفاده از تجربیات یکدیگر بسیار خوب است اما اگر بخواهید درمورد نقاط ضعف کودکان و اختلافات خانوادگی و وقایع ناخوشایند صحبت کنید، انرژی شما کم خواهد شد، شما به اندازه کافی وقت و انرژی ندارید که بخواهید آن را صرف چیزهایی کنید که انرژی منفی زیادی به شما وارد می کنند، سعی کنید از تجربیات مثبت خود یا خاطرات خوب یا هر چیز مثبت دیگری صحبت کنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha