شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 19258

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران از افزایش نگران کننده آمار طلاق در تهران نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از هر چهار ازدواج در تهران یکی منجر به طلاق و جدایی می شود.

دکتر مصطفی اقلیما در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس آمار ثبت احوال طی 9 ماه امسال، آمار طلاق در تهران 26 درصد اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد طلاقهای امسال در رده سنی 20 تا 24 سال رخ داده، تاکید کرد: بیشتر ازدواجها طی سال جاری در رده سنی 20 تا 29 سال انجام شده و بیشترین طلاقها نیز طی همین سالها رخ داده است.

چندی پیش نیز مدیر کل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از افزاش 7/15 درصدی آمار طلاق در کشور خبر داده بود.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران بیشترین دلیل افزایش آمار طلاق در کشور را مشکلات اقتصادی دانست و گفت: تامین حداقل هزینه های زندگی اولین نکته ضروری برای زندگی مشترک است که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از جوانان از داشتن این امکان محروم هستند.

اقلیما با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و تورم باعث می شود که مرد و زن هر دو شاغل باشند، تصریح کرد: بسیاری از مردان مجبورند در دو شیفت کار کنند که چنین روندی باعث خستگی و فشار روحی می شود و مانع از ایجاد ارتباط خوب و موثر میان زوجین خواهد شد به طوری که رفته رفته مشکلاتشان بیشتر شده تاحدی که زوجین دیگر حاضر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند.

این مقام مسئول در انجمن مددکاری ایران اظهار داشت: طی 10 سال گذشته در تهران آمار طلاق به 26 درصد رسیده و این نشان دهنده رشد 13 درصدی آمار طلاق در این کلان شهر است.

به گفته وی مشکلات اقتصادی، فقر، تورم، فشار اجتماعی، نبود امنیت شغلی، کم شدن امید به آینده و...از جمله مواردی هستند که منجر به جدایی زوجین می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha