مصرف بیش از حد الکل در سنین بالا می‌تواند خطر سکته مغزی را در افراد دچار اختلال ریتم قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی افزایش دهد.

دو فاکتور سکته مغزی در بیماران قلبی

سلامت نیوز:مصرف بیش از حد الکل در سنین بالا می‌تواند خطر سکته مغزی را در افراد دچار اختلال ریتم قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا  در این تحقیق بیش از 2500 بزرگسال 18 تا 64 ساله سوئدی حضور داشتند که مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بودند، اما این مشکل به دریچه قلب آنها مرتبط نبود.

به گزارش پایگاه خبری UPI،فیبریلاسیون دهلیزی احتمال سکته را افزایش می‌دهد، اما به دلیل اینکه بیماران فاکتورهای خطر اضافی کمی  داشتند، در معرض خطر پایینی برای سکته مغزی (انسداد جریان خون به مغز) قرار داشتند.

پس از گذشت پنج سال، محققان دو عامل خطر را کشف کردند که به طور قابل توجهی با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط بود؛ بستری شدن به علت مصرف الکل و سن افراد.

حتی در کل، استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون با خطر کمتری مرتبط بود.

با وجود اینکه این افراد به عنوان افراد کم خطر در نظر گرفته شده بودند، وقوع سکته مغزی در این جمعیت امری غیر قابل اجتناب گزارش شد و این نشان می‌دهد که الکل نوعی فاکتور خطر مستقل برای سکته مغزی در بیماران مبتلا به فیبراسیون دهلیزی محسوب می‌شود.

 این پژوهش طی نشست سالانه قلب اروپا در رم مطرح شد.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha