مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از نصب سامانه های ارسال هوشمند بلوتوث در بیمارستانهای کشور خبر داد و گفت: این سامانه با همکاری دانشگاه صنعتی شریف منظور به گسترش اطلاع رسانی عمومی نصب شد.

دکتر فاطمه رخشانی با بیان این مطلب افزود: این سامانه نرم افزار تحت موبایل با عنوان "سئوالات متداول شما در رابطه با آنفولانزای نوع A " است که با هدف آموزش و افزایش اطلاع رسانی عمومی طراحی و تولید شده است.

وی استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی نوین در جهت رشد سلامت جامعه را از برنامه های اصلی این دفتر نام برد و اظهار داشت:  در این راستا تولید 10 نرم افزار تحت موبایل، فایلهای آموزشی در رابطه با فعالیت بدنی، نرم افزار تغذیه و نرم افزار کنترل وزن آغاز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: راه اندازی این سامانه آغاز شده است و کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند با بیماری آنفولانزای نوع A آشنا شوند. کاربران ضمن آگاهی از روشهای انتقال بیماری، از سئوالات عمومی و متداول دیگر کاربران نیز استفاده می کنند همچنین این نرم افزار قابلیت دارد تا با انتخاب موضوعی خاص، برای دوستان و آشنایان از طریق SMS ارسال کنند.

وی ادامه داد: قرارداد ساخت و نصب سامانه بلوتوث سلامت به همراه تولید نرم افزارهای حوزه آموزش و ارتقای سلامت با یکی از مجموعه های دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد. طبق این قرارداد، دانشگاه شریف کتب آموزشی و نرم افزارهای تهیه شده توسط وزارت بهداشت را از طریق بلوتوث برای بیماران و همراهان آنها ارسال می کند در این راستا هماهنگیهای لازم برای نصب سامانه ارسال هوشمند بلوتوث در برخی از بیمارستانهای تهران چون حضرت رسول جهت دریافت فایلهای آموزشی به عمل آمده علاوه بر این برنامه تولید 10 کتاب آموزشی تحت موبایل تا آخر سال هماهنگ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha