شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 192645

فصل گرما و بدون کولر؛ احتمالاً تصور زندگی در چنین شرایطی برای اغلب ما اگر غیرممکن نباشد سخت است؛ اما به نظر می رسد باد کولر چندان برای سلامتی چندان هم بدون ضرر نیست.

چرا در فصل گرما باید از کولر دوری کرد؟

سلامت نیوز: فصل گرما و بدون کولر؛ احتمالاً تصور زندگی در چنین شرایطی برای اغلب ما اگر غیرممکن نباشد سخت است؛ اما به نظر می رسد باد کولر چندان برای سلامتی چندان هم بدون ضرر نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، اگرچه کولرها یک راه حل خوب برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان هستند؛ ولی بنا بر آخرین یافته های به دست آمده، بهترین گزینه برای سالمندان دوری کردن از این وسیله است. در واقع، نشستن مقابل کولر در هوای بسیار گرم هیچ کمکی به خنک شدن سالمندان نمی کند و حتی در مواردی موجب افزایش دمای بدن آنها می شود.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده روی افراد بالای 60 سال، استفاده از کولر در هوای گرم نقش خاصب در کاهش دمای درونی بدن آنها ایفا نمی کند. نکته جالب توجه این است که در این گروه سنی هر ده دقیقه نشستن مقابل کولر موجب افزایش دمای درونی بدن آنها می شود. به همین خاطر حتی اگر این افراد هشت ساعت در طول روز را در معرض باد کولر باشند باز هم احساس گرما می کنند.

بنابراین، اگر در گروه افراد میانسالان قرار می گیرید یا با فرد میانسالی زندگی می کنید که علی رغم روشن بودن کولر همیشه از گرمای هوا شاکی است بهتر است پیش از هر کاری کولر را خاموش کنید. بهترین گزینه برای کاهش دمای درونی میانسالان تجهیز محل سکونت آنها به یک سیستم تهویه هوای خوب است. راهی مطمئن و بدون دردسر که به خنک شدن آنها هم کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha