رئیس هیئت مدیره مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی رازی گفت: مراکز جراحی محدود چشم پزشکی هزینه های درمانی را نسبت به بیمارستانها 30 تا 40 درصد کاهش داده اند.

دکتر محمد رضا فروتن در آیین گشایش مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی رازی در روز جمعه با اعلام این خبر افزود: هم اکنون "لیزیک" شایع ترین عمل جراحی چشم در مراکز جراحی محدود در کشور به شمار می رود که حدود نیمی از اعمال انجام شده در این مراکز را عمل لیزیک چشم تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: پس از لیزیک، عمل جراحی درمان آب مروارید (کاتاراکت) به ویژه در سنین بالای 60 سال، شایع ترین اعمال جراحی چشم به شمار می روند. به عبارتی شایع ترین عمل انتخابی چشم، لیزیک و شایع ترین عمل اجباری چشم آب مروارید است.

دکتر فروتن هدف از افتتاح مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی رازی را ارائه خدمات با کیفیت و سرعت بیشتر به همراه ارائه تسهیلات بهتر به بیماران ایرانی و خارجی برشمرد و تصریح کرد: از 15 سال پیش تاکنون تمام جراحی های چشم پزشکی به سمت مراکز جراحی محدود سوق داده شده اند که این امر سبب کاهش هزینه ای درمان بیماران به میزان قابل توجهی شده است.

وی ادامه داد : پیشرفت فناوری سبب شده که طی سال های اخیر، اکثر اعمال جراحی چشم به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان ها صورت پذیرد که از عمده ترین دلایل سوق پیدا کردن بیماران نیازمند جراحی چشم از بیمارستان ها به مراکز جراحی محدود، مسئله پیشرفت فناوری ابزار و تجهیزات پزشکی است.

رئیس هیئت مدیره کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی رازی یادآور شد: تعرفه ها و هتلینگ بیمارستان ها به طور متوسط 40 درصد بیش از جراحی در مراکز محدود است که این امر به افزایش قیمت اعمال جراحی در بیمارستان ها منجر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha