متخصص غدد با اشاره به اینکه استفاده از امواج لیزری و کفش‌های مخصوص برای بلندی قد کاملاً غیر علمی و بدون تأثیر است، گفت: در کودکان می‌توان با استفاده از هورمون HGH جهت بلندشدن قد آنها استفاده کرد.

راهکار بلندی قد در کودکان

سلامت نیوز:متخصص غدد با اشاره به اینکه استفاده از امواج لیزری و کفش‌های مخصوص برای بلندی قد کاملاً غیر علمی و بدون تأثیر است، گفت: در کودکان می‌توان با استفاده از هورمون HGH جهت بلندشدن قد آنها استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهران زمان‌زاده  در ارتباط با موضوع چاره‌جویی برای کوتاهی قد اظهارداشت: کوتاهی قد علت شایعی برای مراجعه کودکان و نوجوانان و والدین آنها به متخصصان غدد است ولی باید توجه داشت هر فردی که با شکایت از کوتاهی قد به پزشک مراجعه می‌کند واقعاً قدکوتاه نیست.

وی افزود: افزایش قد با روش‌هایی مانند استفاده از صندل یا کفش‌های مخصوص که در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی تبلیغ می‌شود امکان‌پذیر نیست.

متخصص غدد با تاکید بر اینکه استفاده از امواج لیزری برای بلند قد شدن نیز ناکارآمد است، تاکید کرد: تمام این روش‌ها غیرعلمی و بدون تأثیر بوده لذا خانواده‌ها باید مراقب باشند فریب این تبلیغات سوء را نخورند.

زمانی ادامه داد: بررسی امکان‌پذیر بودن افزایش قد بزرگسالان به کمک درمان با فرمول رشد HGH باید توجه داشت که درمان با این هورمون رشد قد افراد بالغ را بلندتر نمی‌کند.

وی اضافه کرد: پزشکان از هورمون HGH برای افزایش قد کودکان مبتلا به نقص رشدی بهره می‌گیرند و درمان با این هورمون برای بزرگسالان ناکارآمد است.

متخصص غدد با اشاره به اینکه این سوال در ذهن بزرگسالان ایجاد می‌شود که اگر این درمان برای کودکان کارآمد است چرا برای بزرگسالان سودمند نیست، خاطرنشان کرد: پاسخ به این پرسش در استخوان‌ها ریشه دارد و از آنجایی که استخوان کودکان در حال رشد بوده، استفاده از هورمون HGH در افزایش قد آنها می‌تواند مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha