شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 192683

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی سواد آموزی 8 سپتامبر 2016 برابر با 18 شهریور ماه جاری ضمن اعلام اینکه 750 میلیون بیسواد در جهان وجود دارد که 115 میلیون نفر آنان را جوانان تشکیل می دهند، تمامی دولت ها و شرکای آنان را فراخواند تا به تلاش جهانی برای سواد آموزی بپیوندند.

750 میلیون بیسواد درجهان

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی سواد آموزی 8 سپتامبر 2016 برابر با 18 شهریور ماه جاری ضمن اعلام اینکه 750 میلیون بیسواد در جهان وجود دارد که 115 میلیون نفر آنان را جوانان تشکیل می دهند، تمامی دولت ها و شرکای آنان را فراخواند تا به تلاش جهانی برای سواد آموزی بپیوندند.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، درپیام بان کی مون آمده است از مجموع افراد بیسواد جهان دو سوم را زنان تشکیل  می دهند. همچنین 250 میلیون کودک که به سن مدرسه رفتن رسیده اند، فاقد مهارت های باسوادی هستند و 124 میلیون کودک و نوجوان هیچگونه خدمات آموزشی و مدرسه ای دریافت نمی کنند.

 
ایشان می گوید سواد آموزی در بطن دستورکار 2030 برای توسعه پایدار قرار دارد که اساس حقوق بشر، برابری جنسیتی و جوامع پایداراست.  وی می افزاید سواد در مسیر پایان دادن به فقر مطلق و ارتقای رفاه عمومی همه مردم، بنیادی است. از این رو آرمان های توسعه پایدار می خواهد دسترسی به آموزش با کیفیت و فرصت های یادگیری را در طول عمر همه مردم فراهم نماید.

 
دبیر کل می گوید هدف 4 از آرمان های توسعه پایدارتضمین می کند همه جوانان سواد و حساب را خوب فرا گیرند و نسبت چشمگیری از افراد بالغ که فاقد این مهارت ها هستند نیز فرصت یادگیری  خواندن، نوشتن و حساب کردن را به دست آورند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha