دولت ژاپن كه با مشكل سالمندی جمعیت كشور روبرو است ، در زیر بار فشار سنگین مالی ناشی از هزینه‌های درمانی و پزشكی سالمندان قرار دارد.

دولت ژاپن زیر فشار بار سنگین مالی درمانی سالمندان است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ایرنا تازه‌ترین بررسی‌های وزارت بهداشت، رفاه و كار ژاپن پیرامون وضعیت درمانی افراد سالمند بالای ‪ ۷۳‬سال در این كشور نشان می‌دهد كه‌میانگین هزینه ماهانه بستری سالمندان ژاپنی در بیمارستان در مورد هر بیمار سالمند ‪۴۸۲‬ هزار ین است.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ، رفاه و كار ژاپن، میانگین هزینه درمان سرپایی سالمندان بالای ‪ ۷۳‬سال در ژاپن نیز ‪ ۵۶‬هزار ین در ماه برآورد شده است
نتیجه بررسی وزات بهداشت ژاپن نشان‌دهنده آن است كه بیش از ‪ ۸۶‬درصد از سالمندان ژاپنی ماهانه بیش از یكبار برای كارهای درمانی به بیمارستان و درمانگاه مراجعه می‌كنند.

در ژاپن برپایه قانون بیمه درمانی،در دوران خردسالی هزینه درمان به طور ‪ ۱۰۰‬درصد رایگان بوده ،اما پس از آن بیمار خودش باید ‪ ۳۰‬درصد از هزینه درمانی را بپردازد.

در مورد سالمندان بالای ‪ ۷۳‬سال ، به طور عمومی تنها ‪ ۱۰‬درصد از هزینه درمانی را فرد می‌پردازد و باقی آن را دولت از صندوق بیمه تامین می‌كند.

در ژاپن بیمه درمانی اجباری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha