شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه قانون فرزندخواندگی بعد از اصلاح به قانونی کامل تبدیل شد، گفت: هم اکنون مدت زمان نگهداری کودکان در شیرخوارگاه‌ها به دو ماه رسیده است و این نشان از تسهیل شرایط فرزندخواندگی است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه قانون فرزندخواندگی بعد از اصلاح به قانونی کامل تبدیل شد، گفت: هم اکنون مدت زمان نگهداری کودکان در شیرخوارگاه‌ها به دو ماه رسیده است و این نشان از تسهیل شرایط فرزندخواندگی است.

به گزارش سلامت نیوز، عبدالرضا عزیزی در گفت‌ وگو با خانه‌ملت در خصوص قانون فرزند‌خوانگی و انتقادات مطرح به این قانون، گفت: قانون فرزندخوانگی مصوب سال 1340 با اصلاح در مجلس نهم تسهیل شد به طوریکه شرایط برای فرزندخواندگی دختران مجرد بالای 30 سال نیز در قانون پیش‌بینی شد و سختی‌های گذشته مبنی بر زدن سند مالکیت خانه و غیره برای فرزند خوانده از قانون حذف شد.

نماینده مردم شیران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از اصلاح قانون میزان فرزندخواندگی کاهش یافته بود، تصریح کرد: با اصلاح قانون فرزندخواندگی در سال 92 مدت زمان نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه‌ها از زمان ورود تا زمانی که سرپرستی آنان واگذار شود به بیش از دو ماه نمی‌رسد چراکه متقاضیان بسیار و شرایط فرزندخواندگی تسهیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایرادی به قانون فرزندخواندگی در زمینه تحویل فرزند به دختران مجرد نیست، افزود: دخترانی در جامعه شرایط ازدواج ندارند اما امکان نگهداری و سرپرستی کودک را دارند، از این رو برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و تربیت کودکان در خانه به جای شیرخوارگاه، در قانون شرایط فرزندخواندگی دختران مجرد پیش‌بینی شد.

عزیزی با بیان اینکه تحویل کودکان به دختران مجرد نقطه قوت قانون فرزندخواندگی است، گفت: این قانون از سال 1340 اصلاح نشده بود، بنابراین نمایندگان با اصلاح آن پس از نیم قرن شرایط را تسهیل کردند و مردم نیز از اصلاح آن استقبال کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در توضیح فرزندخواندگی موقت در قانون مذکور، تصریح کرد: فرزندخواندگی موقت مشمول کودکان بدسرپرست است که دارای پدر و مادر معتاد بوده و توانایی و شرایط نگهداری از کودکان خود را ندارند، این کودکان عموما توسط اقوام یا در مراکز حمایت این از کودکان نگهداری می‌شود اما با اصلاح این قانون می‌توانند به شکل موقت توسط خانواده‌های متقاضی و در شرایط امن‌تر و آرام‌‌تری نگهداری شوند، البته پس از بهبود وضعیت پدر و مادر واقعی به آنها تحویل داده می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه قانون فرزندخواندگی هیچ ایراد قانونی ندارد، گفت: تحویل فرزندان بدسرپرست به شکل موقت به خانواده‌های متقاضی برای نگهداری و حمایت از این کودکان و دوری آنها از وضعیت بد زندگی و تربیتی و آموزشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha