معاون سلامت وزیر بهداشت در رابطه به برخی اظهارات مبنی بر رشد ناچیز بودجه 89 وزارت بهداشت و احتمال افزایش مشكلات این وزارتخانه در سال آتی، گفت: بودجه سال آینده وزارتخانه نسبت به بودجه پایه سال 88 حدود 40 درصد افزایش دارد.

دكتر حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موافقت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با جبران هزار و 200 میلیارد تومان از كسری‌های وزارت بهداشت، گفت: در صورت در نظر گرفتن جمع متمم بودجه سال جاری وزارت بهداشت با بودجه پایه 88، افزایش بودجه برای سال آینده پنج درصد است.

وی با بیان این كه با در نظر گرفتن بودجه پایه سال 88 و بودجه سال 89، 40 درصد افزایش بودجه وزارت بهداشت مشاهده می‌شود، ابراز امیدواری كرد كه متمم بودجه سال 88 مصوب مجلس هر چه سریع‌تر به وزارت بهداشت اختصاص یابد.

معاون سلامت وزیر بهداشت گفت: البته این افزایش بودجه وزارتخانه برای سال آتی كه نسبت به جمع متمم پنج درصد است ممكن است مقداری مشكلات برای وزارت بهداشت داشته باشد. اما از آنجا كه این متمم تا پایان امسال پرداخت می‌شود به نوعی كمبود اعتبارات را پوشانده و اثرات تورمی نیز در آن دیده شده است.

وی در رابطه با مشكلات احتمالی وزارت بهداشت در سال آتی گفت: اكنون نمی‌توان گفت كمبودها چقدر خواهد بود. باید بودجه از مجلس خارج شود و سپس درباره آن اظهار نظر كرد.

دكتر امامی رضوی در رابطه با چگونگی پرداخت متمم بودجه سال جاری به وزارت بهداشت، گفت: مقرر شده تعهدات به صورت مرحله‌ای پرداخت شود. در مجموع این متمم بودجه 88 تا پیش از پایان سال پرداخت می‌شود. این‌ كسری اعتبارات وزارت بهداشت عمدتا بدهی‌های پرسنلی و تعهدات و هزینه‌های دانشگاه‌های علوم پزشكی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha