مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با نگهداری گوشت تازه ذبح شده در یخچال باکتری‌های مختلفی از جمله تب کریمه کنگو غیر فعال شده و ضریب ایمنی این ماده غذایی بالا می‌برد.

گوشت تازه را بلافاصله پس از ذبح مصرف نکنید!

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با نگهداری گوشت تازه ذبح شده در یخچال باکتری‌های مختلفی از جمله تب کریمه کنگو غیر فعال شده و ضریب ایمنی این ماده غذایی بالا می‌برد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس عباسی مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور ؛با اشاره به لزوم نگهداری گوشت‌های ذبح شده تا 24 ساعت در دمای ‌یخچالی اظهار داشت: این اقدام برای افزایش ضریب ایمنی گوشت‌های ذبح شده باید صورت بگیرد تا بیماری‌ها و باکتری‌ها مشترک بین انسان و دام همچنین ویروس‌های ‌دامی در اثر واکنش‌های سرد شدن از بین برود.

وی یادآور شد: باید گوشت گوسفند را به مدت 24 ساعت و گوشت گاو را به مدت 72 ساعت پس از ذبح در یخچال نگهداری کرده تا بیماری‌های مختلف آن از بین رود.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه نگهداری گوشت های تازه ذبح شده سبب عقیم شدن باکتریهای آن می‌شود افزود: در دمای پایین باکتری‌ها فعالیتشان از بین رفته و PH گوشت به 8/5 تا 2/ 6 رسیده که در نهایت باکتری‌های خطرناک از بین رفته و فرآیند ترد شدن گوشت بهتر انجام می‌شود.

عباسی یادآور شد: نگهداری گوشت‌های تازه ذبح شده در یخچال سبب شده باکتری کشنده تب کریمه کنگو که بین انسان و دام مشترک بوده و از لحاظ تشخیص و بالینی دامپزشکان را دچار مشکل می‌کند، در دمای پایین محیط از بین رفته و به اصطلاح عقیم می‌شود.

وی گفت: توصیه ما به مردم توصیه می کنیم در موقع کشتار طیور از ناظران بهداشت سازمان دامپزشکی کشور برای بالا رفتن ضریب ایمنی گوشت ذبح شده استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha