سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 192857

برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی آب این بار موجب فرونشست زمین در بخشی از اراضی جنوب بزرگراه آزادگان شد.

فرونشست زمین؛ این بار در جنوب بزرگراه آزادگان

سلامت نیوز:  برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی آب این بار موجب فرونشست زمین در بخشی از اراضی جنوب بزرگراه آزادگان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین ،این خبر را روز گذشته رئیس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی اعلام كرد و گفت كه مشكل برداشت بی‌رویه آب در شهر تهران بسیار جدی است. معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره فرونشست‌های اخیر صورت‌گرفته در شهر تهران گفت: علاوه بر اتفاق رخ داده در خیابان پیامبر، در بزرگراه آزادگان نیز آثار و علائمی از فرونشست مشاهده شده است.

محمدشكرچی‌زاده یادآور شد: در دو سه‌ماه گذشته، گزارش‌هایی از سوی سازمان زمین‌شناسی دراختیار مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی قرارگرفته است كه نشان از ایجاد فرونشست‌هایی در مناطق جنوب غربی تهران به‌ویژه بزرگراه آزادگان دارد كه عامل اصلی این فرونشست‌ها مربوط به برداشت بی‌رویه و غیرمجاز آب‌های زیر زمینی است. صحبت‌های این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تأییدی بر غیركارشناسی‌بودن برخی اظهارات درباره ارتباط ساخت مترو و فرونشست‌های رخ داده در پایتخت است. این در حالی است كه روزنامه همشهری نیز در گزارش روز یكشنبه‌خود به‌طور كامل به این موضوع پرداخته بود.

به گفته رئیس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی، برداشت غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی در تهران طی سال‌های گذشته موجب افزایش فرونشست در این شهر شده است كه دراین زمینه می‌توان به فرونشست‌های صورت گرفته در بزرگراه آزادگان و همچنین خیابان پیامبرو شهران اشاره كرد. وی اظهاركرد: بحث فرونشست به مسئله‌ای جدی و نگران‌كننده در كل كشور تبدیل شده است و براساس اطلاعات ارائه شده ازسوی سازمان زمین شناسی كه مسئولیت اعلام آمار فرونشست‌ها را برعهده دارد، حدود یك سوم از فضای سرزمین ایران دچار فرونشست شده است. شكرچی‌زاده درباره بررسی‌های انجام شده در مورد اتفاق صورت گرفته در خیابان پیامبر تهران بیان كرد: یكی از ارزیابی‌های مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی درباره علت این اتفاق، فرونشست زمین است و احتمال بعدی مربوط به گودبرداری‌های صورت گرفته است. همچنین رئیس كمیسیون عمران مجلس از مكاتبه كمیسیون عمران با شهرداری تهران، سازمان بازرسی كل كشور، سازمان مدیریت بحران، وزارت راه و شهرسازی و شورای اسلامی شهرتهران درخصوص فرونشست‌های اخیر ازجمله نشست زمین درخیابان پیامبر خبرداد. محمدرضا رضایی كوچی با اشاره به تصویب قوانین لازم برای احداث تونل‌های مشترك تاسیساتی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی ذیربط در این خصوص عملكرد مطلوبی نداشته‌اند و موضوع در دست بررسی است.
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha