دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 19286

تحقیقات جدید نشان می دهد مردانی که ازدواج موفقی داشته اند نسبت به دوستانشان که در ازدواج ناموفق بوده و یا هنوز مجرد هستند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های دیابت یا سکته قرار دارند.

 دانشمندان می گویند ازدواج های ناموفق یا پس زده شدن یکی از بزرگترین خطراتی است که با ابتلا به سکته را در مردان افزایش دهد.

این یافته جدید دانشمندانی را که انتظار نداشتند از یک ازدواج موفق و داشتن خانه ای شاد چنان تاثیر بزرگی را بر روی سلامت مردان مشاهده کنند، نیز شگفت زده کرده است.

طی این تحقیقات بر روی 10 هزار و 59 شهروند که در تحقیقات سال 1963 بیماری های قلبی در یکی از مرکز مطالعات قلبی شرکت داشته اند مطالعه شد. محققان مردان این گروه را از طریق تاریخ مرگ آنها و دلایل مرگ ردیابی کردند. در سال 1965، یعنی دو سال پس از مطالعه اول از داوطلبان خواسته شد ازدواج خود را در دو دسته موفق یا ناموفق ارزیابی کنند و یا در صورت مجرد بودن آن را اعلام کنند.

نتایج تحلیل بر روی 3.6 درصد از مردانی که ازدواجی ناموفق داشته اند در مقایسه با مردانی که ازدواج بسیار موفقی داشته اند، نشان داد مردانی که در ازدواج ناموفق بوده اند 64 درصد بیشتر در معرض سکته های مهلک قرار دارند. با مشاهده این نتایج محققان اعلام کردند هرگز انتظار نمی رفت ازدواج ناموفق چنین درصدی از اهمیت را بر سلامت مردان داشته باشد.

بر اساس گزارش تلگراف، با این حال محققان اعلام کرده اند به دلیل وجود کمبودهایی در اطلاعات این مطالعه از جمله میزان سکته های غیر مرگبار در برابر سکته های مهلک و همچنین درمانهایی که شرکت کنندگان پس از پنج سال اول مطالعه تحت آن قرار گرفته اند و عدم شرکت زنان در این مطالعه، این تحقیقات نیازمند تکمیل اطلاعاتی بیشتری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha