سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 192874

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تغییر نام بوستان پردیسان به نام شهدای محیط بان مخالفت کردند.

سلامت نیوز:اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تغییر نام بوستان پردیسان به نام شهدای محیط بان مخالفت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، در دویست و نودو یکمین جلسه شورای شهر تهران موضوع نامگذاری بوستان پردیسان به نام شهدای محیط بان درمنطقه 2 شهرداری تهران مطرح شد.

مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در رابطه با طرح پیشنهاد تغییر نام بوستان پردیسان به نام شهدای محیط بان گفت: به این خاطر که گونه های نادر زیادی در بوستان پردیسان وجود دارد طرح نامگذاری این بوستان به نام شهدای محیط بان مطرح شده است.

وی افزود: این نامگذاری به نوعی احترام به محیط بانانی است که جان خود را در دفاع از محیط زیست فدا کرده اند.

در ادامه احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران حمل ونقل شورای شهر تهران به عنوان مخالف این نامگذاری گفت: باید از سازمان محیط زیست استعلام گرفته شود ودر صورت پذیرش این تغییر نام را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: به هیچ وجه حرفه ای نیست که ما نام یک بوستان بزرگ در پایتخت را تغییر دهیم بدون اینکه بخواهیم از سازمان متولی آن استعلام بگیریم.

اسماعیل دوستی به عنوان مطرح کننده پیشنهاد طرح نام بوستان پردیسان به نام شهدای محیط بان گفت: شهدای محیط بان در کنار شهدای مدافع حرم قرار گرفته وباید نام آنها نیز در راستای نام شهدای مدافع حرم قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه در شرایطی که محیط بانها جان خود را برای محیط زیست فدا می کنند حتی مسئولان سازمان محیط زیست نیز به فکر آنها نبوده وبرایشان کاری نمی کنند.

در ادامه این جلسه احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه هیچ یک از اعضای شورا با اصل نامگذاری یک مکان به نام شهدای محیط بان مخالف نیستند اظهار کرد: هیچ یک از اعضا با اصل موضوع مخالف نبوده اما باید به این موضوع توجه شود که بوستان پردیسان بوستانی شناخته شده در غرب تهران است واگر قرار است نامگذاری صورت گرفته که از سوی مردم مورد استفاده قرار نگیرد بهتر است اعضا به این تغییر نام رای ندهند.

در نهایت پس از طرح نظرهای مخالف وموافق اعضای شورای شهر تهران در رابطه با تغییر نام بوستان پردیسان بحث این تغییر نام باردیگر به کمیسیون نامگذاری شورا ارجاع داده شد تا بار دیگر این موضوع در کمیته نامگذاری شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha