رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : امیدواریم روابط ایران و اتریش به بهبود محیط زیست کمک کند.

همکاری های زیست محیطی ایران و اتریش ارتقا می یابد

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : امیدواریم روابط ایران و اتریش به بهبود محیط زیست کمک کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار بامداد امروز در بدو ورود به وین افزود: به دعوت وزیر کشاورزی اتریش به این کشور دعوت شده و امیدوار است همکاری های ایران و اتریش برای بهبود همکاری های زیستهمکاری های زیست محیطی ایران و اتریش ارتقا می یابد محیطی ارتقا یابد.


وی گفت: در این سفر علاوه بر دیدار و ملاقات با آندرا روپ رشتر وزیر کشاورزی و جنگل بانی محیط زیست و آبخیزداری اتریش، برنامه های متراکمی در این 2 روز داریم که امیدواریم منجر به ارتقا سطح روابط دو جانبه بین ایران و اتریش شود و به بهبود محیط زیست هم در ابعاد داخلی و هم محیط زیست جهانی کمک کنیم.


ابتکار خاطرنشان کرد: ایران سال گذشته میزبان وزیر محیط زیست اتریش بود و درباره گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه های مرتبط با محیط زیست مذاکراتی انجام شد و متقابلا از من دعوت کردند تا یک بازدید رسمی از این کشور داشته باشم.


رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در ملاقات با وزیر محیط زیست اتریش، امضاء تفاهم نامه های دو جانبه در حوزه های مرتبط با محیط زیست, همکاری برای مسائلی مانند کاهش آلودگی هوا و اجرای توافق پاریس در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای، موضوعات مرتبط با تنوع زیستی و همکاری هایی در زمینه آموزش و پژوهش های مشترک در دستور کار قرار دارد.


ابتکار با بیان اینکه همکاری های خوبی را با اتریش شروع کردیم، ادامه داد: اولین دوره آموزش محیط بانان ایران در اتریش حدود چهار ماه پیش برگزار شد و اکنون دومین دوره آن در حال برگزاری است و در این سفر، بازدیدی از نحوه آموزش محیط بانان خواهم داشت.
وی مذاکره درباره همکاری های مورد علاقه دو طرف را از دیگر برنامه های این سفر برشمرد و گفت: همچنین نشست هایی در ارتباط با همکاری های تجاری با اتاق بازرگانی اتریش داریم و جلسه ای هم در یکی از مراکز پژوهشی و علمی در رابطه با سیاست ها و برنامه های دولت ایران در زمینه مسائل زیست محیطی خواهیم داشت.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در این سفر با سباستن کورتز وزیر خارجه اتریش نیز دیداری جداگانه خواهد داشت.
وی همچنین در پارلمان اتریش برای نشستی با حضور رئیس کمیسیون محیط زیست پارلمان شرکت می کند و علاوه بر این قرار است با اعضای گروه دوستی پارلمان اتریش دیدار کند.
حضور دراتاق بازرگانی اتریش وملاقات با برخی شرکت های مربوط به محیط زیست از دیگر برنامه های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در این سفر دو روزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha