حجت الاسلام و المسلمین حقی در تشریح آخرین وضعیت پرونده فوت دختر 6 ساله گرگانی دربیمارستان طالقانی گفت: نظریه کارشناسی هیئت بدوی نظام پزشکی در رابطه با فوت این دختر صادر شده و براساس آن جراح تبرئه و دیگر عوامل کادردرمانی بیمارستان مقصرشناخته شده اند و تحت تعقیب قضایی قراردارند.

سلامت نیوز:حجت الاسلام و المسلمین حقی در تشریح آخرین وضعیت پرونده فوت دختر 6 ساله گرگانی دربیمارستان طالقانی گفت: نظریه کارشناسی هیئت بدوی نظام پزشکی در رابطه با فوت این دختر صادر شده و براساس آن جراح تبرئه و دیگر عوامل کادردرمانی بیمارستان مقصرشناخته شده اند و تحت تعقیب قضایی قراردارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی  در تشریح آخرین وضعیت پرونده فوت الینا دختر 6 ساله گرگانی در بیمارستان طالقانی اظهارکرد: نظریه کارشناسی هیئت بدوی نظام پزشکی در رابطه با فوت این دختر 6 ساله صادر شده و براساس آن جراح تبرئه و کادر درمان بیمارستان مقصرشناخته شده و تحت تعقیب قضایی قراردارند.

وی گفت: پس از شکایت پدر این دختر علیه کادر درمانی و بیمارستانی طالقانی گرگان، پرونده ارجاعی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به شعبه بازپرسی ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب گرگان واصل شد و به اتهام سهل انگاری در امر پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفت.

دادستان گرگان اضافه کرد: بیمار در این بیمارستان توسط متخصص جراح گوش و حلق و بینی، مورد عمل جراحی لوزه قرار گرفت که بنابر اظهارات شاکی و بدلیل سهل انگاری کادر درمانی درحین عمل، سینوس بیمار پاره و متعاقب آن مرگ مغزی و در نهایت فوت شد.

وی تصریح کرد: محتویات پرونده، مدارک و سوابق مربوطه و نظریه کمیسیون پزشکی قانونی استان گلستان و نظریه کارشناسان هیئت بدوی، پس از چندین مرحله و مصاحبه‌های متعدد با کلیه عوامل درگیردر پرونده به طور جداگانه توسط هیئت کارشناسی تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

حقی افزود: براساس نظر این هیئت و سایر قراین و مدارک موجود در پرونده قصوری متوجه جراح مربوطه نیست و رای بر برائت دکتر جراح صادر شده است و قصور بقیه کادردرمانی و پرستاری محرز است.

 الینا کودک ۶ ساله گرگانی چندی قبل برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان بستری شد ولی پس از عمل به هوش نیامد.

این دختر شش ساله پس از عمل لوزه، دچار آمفیزم زیر جلدی می‌شود که پس از بروز این عارضه، وی مجدد به اتاق عمل برده می‌شود و در پی آی سی یو، مراقبت‌های لازم برای وی انجام می شود. در این شرایط نیز تمام اقدامات لازم برای وی انجام و جهت تخلیه هوا از ریه موارد درمانی لازم برای وی صورت می‌گیرد. با وجود این اقدامات، ساعت پنج صبح وی دچار "ارست" شده و عملیات احیا و دیگر اقدامات برای وی انجام شد اما متاسفانه الینا دچار مرگ مغزی شد و فوت کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha