رئیس هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق با اشاره به اینکه سالانه ۱۷ میلیون نفر در جهان در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی فوت می‌کنند، گفت: ۲۵ میلیون در ایران چاق هستند و مشکلات قلبی در کمین آنها است.

ایرانیان ۳ برابر استاندارد جهانی نمک مصرف می‌کنند/ ۲۵ میلیون ایرانی چاق

سلامت نیوز:رئیس هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق با اشاره به اینکه سالانه ۱۷ میلیون نفر در جهان در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی فوت می‌کنند، گفت: ۲۵ میلیون در ایران چاق هستند و مشکلات قلبی در کمین آنها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مسعود قاسمی در هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق، به بیماری‌های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: مشکلات قلبی و عروقی، سوانح رانندگی، افسردگی‌های بزرگ، بیماری های مزمن کلیوی، مشکلات دیداری و شنوایی از جمله بیماری‌های غیرواگیر بوده که سالانه سبب مرگ تعداد زیادی از مردم جهان می‌شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد از کل مرگ و میرها در دنیا مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: این مسئله در حالی بوده که می‌توان با اقدامات پیشگیرانه مانع از مرگ و میر افراد شد. کنترل فشار خون، تغذیه مناسب، اصلاح سبک زندگی از جمله موارد پیشگیرانه در این زمینه به شمار می‌رود.

رئیس هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق به آمار بالای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر سکته‌های قلبی، روماتیسم قلبی، نارسایی قلبی و مشکلات مادرزادی قلبی نیز از دیگر مسائلی بوده در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

قاسمی اضافه کرد: براساس آمارهای اعلام شده، سالانه بیش از 17 میلیون نفر در جهان در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند و 8 میلیون فوت در سال با پدیده آنفاکتوس قلبی انجام می‌شود.

وی در مورد چربی خون و تأثیر آن در بروز بیماری‌های قلبی گفت: خوشبختانه با افزایش آگاهی مردم، بهبود روغن‌ها و تغییر الگوی مصرف، افزایش چربی خون در کشور تا حدودی کاهش یافته است، ولی در ایران نیمی از جمعیت دچار عدم تناسب مصرف و دریافت انرژی هستند و این مسئله افزایش قطر شکم را به همراه دارد.

رئیس هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق اضافه کرد: مصرف سرانه روزانه نمک در ایران 3 برابر استاندارد جهانی است و این مسئله در ابتلا به افزایش فشار خون بسیار دخالت دارد، لذا باید کاهش مصرف نمک هر چه بیشتر مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

قاسمی در ادامه گفت: سالانه یک و نیم میلیارد دلار هزینه دارویی بیماری‌های غیرواگیر در ایران است و این مسئله را می‌توان با اقدامات پیشگیرانه کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 10 درصد مردم ایران سیگار می‌کشند، 3 میلیون نفر مصرف قلیان داشته و حدود 93 هزار سکته مغزی و 43 هزار مورد ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی سالانه در کشور داریم.

رئیس هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق افزود: براساس آمارهای ارائه شده 25 میلیون نفر در ایران چاق هستند و 10 میلیون فشار خون شریانی که هیچ‌گونه علامتی ندارد را مبتلا بوده و سالانه 83 هزار مرگ ناشی از این افزایش فشار خون رخ می‌دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha