دومین جلسه كمیته كشوری سلامت روانی – اجتماعی با حضور دكتر وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دكتر امامی رضوی، معاون سلامت ، دكتر صابری زفرقندی، مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد و جمعی از اعضای سازمانهای مرتبط در دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برگزار شد.

تاكید وزیر بهداشت بر اولویت برنامه‌های سلامت روان
به گزارش سلامت نیوز  ، دكتر وحید دستجردی در این جلسه ضمن با اهمیت خواندن سلامت روانی – اجتماعی افراد در جامعه گفت: براساس سند چشم‌انداز 20 ساله، ایران در سال 1404 باید به سالم‌ترین كشور در منطقه تبدیل شود كه قطعاً برای رسیدن به این هدف، توجه به سلامت روانی اجتماعی افراد جامعه حائز اهمیت است.
وی افزود: برای رسیدن به سیمای مطلوب ایران در سال 1404، سه برنامه پنج ساله در كمیسیون مجلس شورای اسلامی وجود دارد كه باید این برنامه‌ها از سوی صاحبنظران به طور كامل مطالعه شود و با اعمال دیدگاههای كارشناسی در بخش سلامت روانی – اجتماعی به كمیسیون مجلس ارایه شود.
براساس این گزارش هدف از برگزاری این كمیته كشوری ارایه راهكارها و برنامه‌های راهبردی مسولین این وزارتخانه و صاحب‌نظران در حوزه سلامت روانی اجتماعی است كه با حضور رؤسای پنج كارگروه «فرهنگ و معنویت»، «پیشگیری اولیه»، «پیشگیری‌ثانویه»، «پیشگیری ثالثیه» و «آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد» و به ریاست دكتر امامی رضوی معاون سلامت وزارت بهداشت تشكیل شد.
در ادامه این جلسه معاون سلامت وزارت بهداشت از روسای كارگروه‌ها خواست كه طی مدت زمانی سه ماهه و براساس برنامه پنج‌ساله، پنجم اهداف و شاخص‌های حوزه سلامت روان را مشخص كنند وی افزود: پس از تامین بودجه لازم، اقدامات اجرایی اهداف تعیین شده و براساس اولویت‌ها شروع خواهد شد.
دكتر امامی رضوی با بیان این كه سلامت روان یكی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت است، گفت: بار بیماری‌های روانی اجتماعی مقام دوم در كشور را دارد و در برخی مطالعات تا 20 درصد جامعه را به نوعی گرفتار می‌كند. براین اساس باید برنامه‌ها را گسترش داد تا بتوان با این مشكلات مقابله كنیم.                                                                                                                                    
گفتنی است جلسات آتی كمیته كشوری سلامت روانی- اجتماعی برای هم اندیشی و ارایه راهكارهای مناسب در خصوص مسائل بهداشت روانی- اجتماعی کشور با حضور صاحب نظران تشكیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha