چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 192960

هواشناسی مازندران اعلام کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی ، دریای خزر از پنجشنبه شب تا روز یکشنبه بیست و هشتم شهریور مواج خواهد بود و مردم به هیچ وجه وارد دریا نشوند.

هشدار هواشناسی مازندران: دریای خزر مواج است

سلامت نیوز:  هواشناسی مازندران اعلام کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی ، دریای خزر از پنجشنبه شب تا روز یکشنبه بیست و هشتم شهریور مواج خواهد بود و مردم به هیچ وجه وارد دریا نشوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای ، اعلام کرد که از پنجشنبه شب هفته جاری تا پایان وقت جمعه بیست و ششم شهریور با شکل گیری جریانات شمالی سطح زمین و عبور از نیمه شمالی خزر ، رگبار و رعدو برق پراکنده و وزش باد نسبتا شدید در استان پیش بینی می شود.


بنابر این گزارش با گذر این جریان از بعدازظهر شنبه بیست و هفتم شهریور تا یکشنبه هفته آینده بیست و هشتم شهریور با تقویت سامانه ناپایدار شاهد تشدید بارش باران ، وزش باد ، رعد و برق و کاهش دما را در استان خواهیم بود.
باقر سلطانی رئیس اداره هواشناسی دریایی استان مازندران نیز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت که از بعدازظهر فردا پنجشنبه امواج دریای خزر در فرا ساحل آغاز می شود.


وی با تاکید بر این نکته که مسافران و گردشگران به هیچ عنوان از روز جمعه بیست و ششم تا یکشنبه هفته آینده بیست و هشتم شهریور وارد دریا نشوند، افزود: ارتفاع موج در روز های اعلام شده در ساحل خزر تا یک و نیم متر پیش بینی می شود.
در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی ،استان مازندران شاهد حضور هزاران مسافر و گردشگر است که بیشتر آنان با هدف استفاده از دریا به این استان سفر کردند.


در تابستان سال جاری حدود 100 نقطه از ساحل 338 کیلومتری دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران طرح سالمسازی در حال اجر است .
بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت هوای امروز چهارشنبه استان صاف تا قسمتی ابری ،در ارتفاعات همراه با افزایش دما است.
همچنین بر اساس پیش بینی هواشناسی بیشترین و کمترین دمای امروز ساری 32و 21درجه بالای صفر پیش بینی می شود.


هواشناسی مازندران در یک هفته اخیر با انتشار سه اطلاعیه ( هجدهم، بیست و یکم و بیست و چهارم شهریور ) نسبت به طوفانی شدن هوا در استان هشدار داده است.
تندبادی که با سرعت 130کیلومتر در ساعت بامداد دوازدهم شهریور ماه سال جاری در مازندران به قوع پیوست ،به بیش از شش هزار و 100خانه خسارت وارد کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha