معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در اصلاح سهمیه های کنکورهای کشوری با مطلوب توصیف کردن این اقدام گفت: با اجرای این مصوبه نیروهای تخصصی بهتر از گذشته به سمت نیازهای کشوری هدایت می شوند.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با مهر افزود: سهمیه زنان پیش از این واقعاً دارای اشکال بود و به دلیل اینکه این سهمیه مصوبه مجلس بود تنها مجلس امکان حذف آن را داشت و این تصحیح نیز با مصوبه مجلس صورت گرفت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مجلس در مورد سهمیه مازاد مناطق محروم نیز اقدام مطلوبی انجام داد و از این طریق به وزارت بهداشت اجازه داده شد که از این سهمیه منحصراً در بخش مناطق محروم استفاده کند که این امر به وزارتخانه کمک می کند که رشته های مورد نیاز در این مناطق را به کمک این سهمیه تامین کند.

محققی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این سهمیه مازاد بوده و اولویت با افراد بومی است و به ماندگاری نیروهای تخصصی کمک می کند و نیروها را به سمت نیازهای واقعی آن مناطق، هدایت می کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در مورد این مصوبه و بخشی که مربوط به دکتری تخصصی است نیز یادآور شد: با توجه به محدودیت ظرفیت در گروه این مصوبه نیز کمک می کند که در رشته های که شرکت کننده کمتر است مشکلی در پذیرش بوجود نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha