عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای واگذاری بیمارستان‌ها به بیمه‌ها باید راهکار دقیق و جامعی را تعریف کرد، گفت: هرگونه اقدام غیرکارشناسی مشکلات را دوچندان می شود.

مدیریت وزارت بهداشت بر بیمه های درمان مورد تاکید است

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای واگذاری بیمارستان‌ها به بیمه‌ها باید راهکار دقیق و جامعی را تعریف کرد، گفت: هرگونه اقدام غیرکارشناسی مشکلات را دوچندان می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، رسول خضری درباره پیشنهاد واگذاری بیمارستان ها به بیمه‌ها و سپردن سیاستگذاری‌های حوزه سلامت به وزارت بهداشت، افزود: در برهه‌ای از زمان که وزارت بهداری و بهزیستی در کشور فعالیت می کرد، بیمه ها و بیمارستان ها به صورت مجموعه واحد عمل می کردند و تنها وزارت بهداشت کار سیاستگذاری را انجام می داد.

وی با یادآوری پیشنهادات کمیسیون بهداشت برای تامین هزینه‌های بیمارستان‌ها، ادامه داد: کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهادی داشت مبنی بر اینکه بیمه ای وجود داشته باشد تا هزینه بیمارستان ها را برعهده گیرد و مدیریت بر عهده وزارت بهداشت باشد که البته این مهم، با توجه به اهمیتی که دارد نیازمند بررسی دقیق و کارشناسی است.

خضری تصریح کرد: باید مدیریت هزینه کرد از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد و بر اساس برخی بندهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، مدیریت بیمه های درمان از سوی وزارت بهداشت مورد تاکید قرار گرفته است.

وی یادآور شد: البته بیمه های درمان در کشور به نوعی چندگانه است و اگر قرار است چنین واگذاری صورت گیرد باید ساز و کار مناسب برای آن در نظر گرفته شود بدون شک برای واگذاری بیمارستان ها به بیمه ها باید راهکار دقیق و جامعی را تعریف کرد در غیر این صورت مشکلات دوچندان می شود.

خضری با بیان اینکه واگذاری بیمارستان ها به بیمه ها و در اختیار داشتن سیاست گذاری از سوی وزارت بهداشت شدنی اما پیچیده است، افزود: ناگفته نماند که هر کشوری که تصمیم به این واگذاری گرفته ابتدا نظام سطح بندی خدمات را مورد توجه قرار داده است و ما نیز ناگزیر هستیم برای کارآمدی بیمه ها، پزشک خانواده را اجرایی کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: برای واگذاری بیمارستان ها به بیمه ها نیازمند ساختاری با طراحی نوین هستیم و در این میان نباید شتابزده عمل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha