شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 193071

محققان دانشکده پزشکی Wake Forest در نیویورک به روشی دست یافتند که قادر به درمان فشار خون و علایم میگرن است و بر مبنای امواج صوتی قرار دارد.

جدیدترین روش درمان فشار خون و علایم میگرن

سلامت نیوز:  محققان دانشکده پزشکی Wake Forest در نیویورک به روشی دست یافتند که قادر به درمان فشار خون و علایم میگرن است و بر مبنای امواج صوتی قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، در این روش فعالیت های مغز توسط حسگرهای پوست سر دریافت شده و به امواج صوتی تبدیل می شود و در عرض میلی ثانیه توسط هدفون به مغز باز می گردند. این فرآیند مانند آینه آکوستیک عمل می کند و مغز به فرصت مناسبی برای تنظیم، بهبود عملکرد و استراحت دست می یابد.


به گزارش پایگاه اینترنتی انگلیسی مدیکال نیوزتودیاین مطالعه نشان می دهد صوت درمانی در 18 جلسه قادر به درمان فشار خون در داوطلبان بوده است. از طرفی داوطلبان مبتلا به میگرن طی یک دوره درمانی 16 جلسه ای بهبود قابل توجهی داشته اند و بی خوابی و سردرد آنان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، همچنین این افراد ادعا کردند که خلق و خویشان بهبود یافته است.


محققان بر این باورند که این روش نوعی بازخوردزیستی یا بایوفیدبک برای تنظیم سیستم عصبی خودکار است. سیستم عصبی خودکار مسئول عملکرد اندام داخلی و تنظیم عملکردهایی مانند ضربان قلب، هضم و تنفس است.
پژوهشگران معتقدند که می توان از این روش برای درمان اختلال افسردگی و استرس و آسیب های جدی مغزی نیز استفاده کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha