سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری وزارت بهداشت برمنابع درمان، از نامه رییس سازمان تامین اجتماعی به رییس کمیسیون بهداشت درمخالفت خود با تجمیع بیمه ها خبرداد.

نامه نوربخش به مجلس:دلایل مخالفت تامین اجتماعی با تجمیع بیمه‌ها

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری وزارت بهداشت برمنابع درمان، از نامه رییس سازمان تامین اجتماعی به رییس کمیسیون بهداشت درمخالفت خود با تجمیع بیمه ها خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدنعیم امینی فرد در گفت وگو با خانه ملت، از نامه رییس سازمان تامین اجتماعی به رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص دلایل مخالفت مسئولان این سازمان با تجمیع بیمه‌ها خبر داد وگفت: در این نامه رییس سازمان تامین اجتماعی دلایل مخالفت خود در خصوص تجمیع بیمه‌ها را  مطرح و تاکید کرده است تجمیع بیمه ها به  ویترین تامین اجتماعی دربخش درمان صدمه وارد می کند.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دنبال تغییر در درمان مستقیم تامین اجتماعی نیست، افزود: به هیچ عنوان تجمیع بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی با بیمه های دیگر مطرح نیست، بلکه بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی باید قوی تر از گذشته به کار خود ادامه دهد؛ اما موضوع مورد بحث این است که تمامی صندوق های بیمه ای خرید خدمت خود را از طریق بیمه سلامت انجام دهند یعنی دراین سازمان ادغام شوند.

وی با بیان اینکه دراین خصوص هم صندوق کارکنان نیروهای مسلح و تامین اجتماعی مستثنی هستند، تصریح کرد: در صورت تجمیع بیمه‌ها درمان مستقیم این سازمان همچنان مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهد اما در درمان غیرمستقیم این سازمان از سال سوم اجرای برنامه ششم برنامه‌ریزی باید به شکلی باشد که خرید خدمت آن از طریق صندوق واحد بیمه سلامت صورت گیرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: درمان مستقیم به معنای آن است که ملکیت بیمارستان های نظیر میلاد، فیاض بخش و لبافی نژاد دراختیار سازمان تامین اجتماعی همچنان ادامه پیدا می‌کند اما درمان غیرمستقیم به شکل خرید خدمت از طریق بیمه سلامت انجام خواهد گرفت؛ البته طبق بند 7 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تولیت منابع درمان بر عهده وزارت بهداشت قرار دارد، همچنین مدیریت منابع سلامت از طریق سیستم بیمه با محوریت وزارت بهداشت باید انجام شود؛ بنابراین کمیسیون بهداشت تنها به دنبال آن است که سیاستگذاری ها با محوریت وزارت بهداشت باشد.

امینی فرد با بیان اینکه درحال حاضر سیاستگذاری از طریق وزارت تعاون صورت می‌گیرد، گفت: رییس  سازمان تامین اجتماعی با بخش خرید خدمت این سازمان از طریق بیمه سلامت هم مخالف است، یعنی مسئولان این سازمان به دنبال این هستند که خارج از این سیستم و به روش فعلی عمل کنند.

وی درباره انتقادات وارده به تغییر در ساختار دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت  که هم اکنون در وزارت تعاون قرار دارد، گفت: پیش بینی شده که ساختار شورای عالی بیمه سلامت با مشارکت وزارت رفاه ، سازمان برنامه و وبودجه و سازمان اداری و استخدامی تغییر کند، اما محوریت این موضوع با وزارت بهداشت است.

امینی فرد درخصوص انتقادات وارده از سوی دبیر شورای عالی بیمه سلامت مبنی بر انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداست، افزود: سیاستگذار دربحث منابع باید وزارت بهداشت باشد اما سیاستگذاری ها به معنای آن نیست که دخالت هایی در امور اجرایی صورت گیرد؛ طبق بند 7 سیاست های رهبری برمحوریت وزارت بهداشت درمدیریت منابع سلامت از طریق بیمه ها تاکید شده و این انتقادات شاید بیشتر نظر شخصی باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه این موارد در لایحه دولت نیز عنوان شده است، تصریح کرد: به طور حتم در نخستین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از آغاز به کار مجلس این نامه بررسی شده و نقطه نظرات اعضا اخذ می شود.

لازم به ذکر است،  دبیرشورای عالی بیمه سلامت کشور ضمن مخالفت با انتقال این شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت گفت:  نمی دانم این اقدام چه مشکلی را حل می‌کند؟ ما سال‌های سال است که سازمان‌های ایران را جابه‌جا می‌کنیم در حالی که هر جابه‌جایی بخش مهمی از انرژی مسئولان کشور را می‌گیرد و هدر می‌دهد. میدری افزود: دولت این پیشنهاد را نداده است و وظیفه همه کسانی که در دولت هستند این است که از لایحه دولت دفاع کنند. بهتر است نمایندگانی که این پیشنهاد را ارائه داده‌اند، بگویند که در وضعیت موجود ما چه مشکلاتی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha