نقش سینما و فیلم درپیش گیری از آسیب های اجتماعی

سلامت نیوز:دکتر رویا طباطبایی در برنامه "چشم انداز" از شبکه رادیویی گفت و گو در خصوص مزیت بهره وری برای خانواده اظهار داشت: اگر خانواده ها از امکانات موجود به نحو درست و بهینه استفاده کنند، این عمل منجر به رفاه اعضای خانواده شده و در نتیجه زندگی مطلوب تر و خوشایندتری را خواهند داشت..

به گزارش سلامت نیوز برنامه "چشم انداز" با موضوع بررسی نقش و اهمیت خانواده در تحقق اهداف 1404 و با حضور دکتر امان قرایی مقدم (جامعه شناس، آسیب شناس و استاد دانشگاه)، دکتر رویا طباطبایی (رییس سازمان بهره وری)، دکتر مصطفی صفاری (استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه) و خانم راحله نوبخت (روانشناس و استاد دانشگاه) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
در این برنامه دکتر امان قرایی مقدم با اشاره به مفهوم خانواده گفت: خانواده دقیقا پدیده ای چون سلول های بنیادی جامعه است، خانوده درجامعه نقش ستونی را دارد که اگر ایستا و درست باشد تمام جامعه را خواهد ساخت.
وی همچنین در ادامه افزود: خانواده به عنوان سلول بنیادی جامعه در توسعه ی سیاسی، اجتماعی و جلوگیری از بروز انواع آسیب ها و انتقال میراث فرهنگی و غیره تاثیر بسزایی دارد.
این جامعه شناس ایرانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر بنیان و بنیاد خانواده در کشور اظهار داشت: جامعه شناسان و آسیب شناسان اجتماعی همواره به مساله خانواده تاکید و تمرکز بسیاری داشته اند، به طوری که از دهه 50 در دانشگاه تهران مساله ی خانواده و آسیب های پیش روی آن مطرح بود.
وی با اشاره به نقش سینما و فیلم درپیش گیری از آسیب های اجتماعی گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی به محض اطلاع از آسیب های پیش روی خانواده در جهان از طریق رسانه های مختلفی به ویژه سینما در صدد رفع این مشکل فعال شدند.
در بخش دیگر دکتر رویا طباطبایی با اشاره به نقش و اهمیت خانواده در زمینه بهره وری و اقتصاد جامعه گفت: موضوع بهره وری همواره در ابعاد مختلف فردی، خانوادگی، بخشی و کلان اقتصادی مورد توجه است.
وی با بیان این که کوچکترین عنصر بهره وری فردی، خانواده است، اظهار داشت: اگر ما سعی کنیم که هر کدام انسان بهره ورتری باشیم، خانواده و جامعه ی بهتری خواهیم داشت.
رییس سازمان بهره وری کشور در خصوص مزیت بهره وری برای خانواده خاطر نشان کرد: اگر خانواده ها از امکانات موجود به نحو درست و بهینه استفاده کنند، این عمل منجر به رفاه اعضای خانواده شده و در نتیجه زندگی مطلوب تر و خوشایندتری را خواهند داشت.
در ادامه برنامه  دکتر راحله نوبخت با اشاره به اهمیت خانواده در جامعه ی امروزی گفت: با توجه به حجم خطراتی که امروزه خانواده را در معرض آسیب های مختلفی قرار می دهد، باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم. از این رو ضروری است که اساتید کشور به موضوع خانواده بیش از پیش بپردازند.
وی در خصوص کارکرد خانواده در برقراری عدالت اجتماعی اظهار داشت: در حالت کلی جامعه را می توان سازمانی دانست که اعضای آن از خانواده تشکیل شده است.
این استاد دانشگاه همچنین در ادامه افزود: یکی از دلایلی که بشر به خانواده نیاز پیدا کرد ، نیازهای مربوط به مسایل زیستی و اقتصادی است.
وی در خصوص ارتباط خانواده و وضعیت کار در جامعه گفت: خانواده به عنوان تولید کننده ی نیروی کار اولین نقطه ی اهمیت در جامعه به شمار می رود.
در بخش دیگر این برنامه دکتر مصطفی صفاری با بیان این که اقتصاد زیربنای تمام رفتارهای انسانی است، گفت: خانواده را در جامعه و از نظر اقتصادی می توان از دو نگاه اقتصاد کشوری و  بنگاه اقتصادی بررسی کرد.
وی با اشاره به ابعاد مختلف یک خانواده در جامعه گفت: در حالت کلی خانواده همانند یک کشور است، بر این اساس تمامی موارد و رویکردهایی را که یک کشور می توانند دارا باشد در خانواده موجود است. حال در میان تمامی این موارد می بینیم که اقتصاد یکی از مهمترین و شاخص ترین عوامل تاثیر گذار در این کشور کوچک است.
این استاد دانشگاه همچنین در ادامه افزود: بیشترین آسیب های و مشکلات موجود در خانواده ها از ریشه های اقتصادی ناشی می شوند، به طوری که اگر مشکلات اقتصادی رفع شود، 80 درصد از مشکلات یک خانواده رفع خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha