چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 19311

استاد دانشگاه مالایا مالزی ګفت: افزایش جمعیت 13 درصدی تا سال 2020 موجب ایجاد مشکل ګرسنګی در سطح جهان می شود.

خانم دکتر "نورالله سایمان" در گفتگو با مهر در بندرعباس با هشدار نسبت به افزایش جمعیت انسان در سطح کره زمین افزود: این امر مشکل گرسنگی در پی خواهد داشت که در قاره های آسیا و آفریقا اثرات مخرب بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت تقاضا را برای غذا افزایش و بر روی مصرف منابع تاثر گذار است تاکید کرد: این امر سبب کاهش محیط های کشاورزی و زراعت و منابع شده و همین موضوع بر مشکلات انسان بر روی کره خاکی می افزاید.

خانم سلیمان اضافه کرد: یک و دو دهم درصد مردم کره خاکی سالیانه بر اثر گرسنگی ناشی از افزایش جمعیت زندگی خود را از دست می دهند و براساس تخمین ها شاهد از دست رفتن 11 هزار گونه گیاهی و جانوری سالیانه بر اثر تغییرات آب و هوایی و افزایش جمعیت و مشکلات اکو سیستمی و برخی فاکتورهای دیگری که با آن روبرو هستیم در جهان از بین می رود.

سرپرست گروه مالزیایی در ایران با خاطر نشان کردن اینکه آمار بسیار نگران کننده و هشداری برای انسان است متذکر شد: گروهی از دانشمندان سعی می کنند با صادر کردن مجوز های زیست محیطی از میزان این خسارت وارد شده به طبیعت بکاهند.

نورالله سلیمان تاکید کرد: مرکز تحقیقاتی بین المللی محیط زیست با انجام تحقیقات و پژوهش های فراوان مجوز های زیست محیطی را برای کمتر شدن اثرات دخالت انسان در طبیعت صادر می کند و به عنوان مثال سعی می کنند.

استاد دانشگاه مالزی تصریح کرد: مجوز های زیست محیطی سلال به سال در حال افزایش و به روز شدن است که توانایی اثر ګذاری بر روی زندگی انسان ها و محیط زیست و کاهش اثرات تخریب محیط زیست را داراست.

وی هدف از برگزاری این نشست یک روزه که در بعد از ظهر روز شنبه 10 اسفند ماه برگزار شد را تبادل ارتباطات میان دانشگاه های ایران و مالزی و بخصوص در حوزه زیست محیطی عنوان و ابراز کرد: تبادل تجربیات و نظریان این ګروه در رابطه با چرخه زیستی مواد با با دانشمندان ایران از هداف ګروهlca امی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha