یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 193125

به گفته محققان، بهترین سن بارداری تا اواسط ۳۰ سالگی است و ریسک بارداری زنان بعد از سن ۳۵ سال افزایش می یابد.

افزایش ریسک بارداری بعد از ۳۵ سالگی

سلامت نیوز:به گفته محققان، بهترین سن بارداری تا اواسط ۳۰ سالگی است و ریسک بارداری زنان بعد از سن ۳۵ سال افزایش می یابد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان مرکز پزشکی هال در کالیفرنیا عنوان می کنند بارداری در سنین بالا می تواند برای سلامت مادر و همچنین آینده نوزاد خطرناک باشد.

به گفته این محققان، سن ۳۵ سالگی به عنوان آخرین فرصت برای بارداری پذیرفته شده است، هر چند این مورد برای افراد مختلف، متفاوت است.

از آنجائیکه تغییرات بیولوژیکی بسیاری در سن ۳۵ سالگی زنان اتفاق می افتد، از اینرو ریسک بارداری بیشتر می شود. خطر فشار خون بالا در طول بارداری در زنان بالای ۳۵ سال در حدود دو برابر سایر زنان است و معمولا ابتلا به دیابت بارداری در این سنین دو تا سه برابر شایع تر است.

بعلاوه احتمال زایمان سزارین در زنان بین ۳۵ تا ۳۹ سال دو برابر بیشتر از زنان در دهه ۲۰ سالگی است.

علاوه بر این فاکتورها، ۳۵ سالگی زمان خطرناکی برای بارداری است چراکه برای سلامت نوزاد هم خطراتی به همراه دارد. احتمال دوقلو و سه قلوزایی در اواخر سنین ۳۰ و اوایل ۴۰ سال به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

به گفته محققان، این احتمال به این دلیل است که تحریک هورمونی تخمدان ها با افزایش سن به طور نسبی تغییر می کند و این احتمال افزایش می یابد که آنها بیش از یک تخم آزاد کنند.

همچنین با افزایش سن، خطر سقط جنین یا تولد نوزاد مبتلا به سندروم داون یا ناهنجاری کروموزومی افزایش می یابد.

با این حال محققان عنوان می کنند تمامی این موارد در افراد مبنای متفاوتی دارند و نباید سن مانع از تشکیل خانواده شود. اما بهتر است قبل از تصمیم به بارداری حتما فرد با پزشک مشورت کند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha