با حضور رییس‌جمهور از طرح ملی شركت «سبحان انكولوژی» ( اولین تولیدكننده انواع فرآورده‌های دارویی ضدسرطان در خاورمیانه) در شهرك صنعتی رشت بهره‌برداری شد.

احمدی نژاد: ملت ایران قله‌های پیشرفت را فتح می‌كند
این طرح در جهت خوداتكایی ملی در عرصه‌های نوین دارویی با سرمایه‌گذاری بنیاد 15 خرداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) احداث شده است.

این واحد، بزرگ‌ترین واحد تولید انواع فرآورده‌های دارویی ضدسرطان در خاورمیانه است و با بهره‌برداری از آن، داروهای ضدسرطان با كیفیت مناسب‌تر و قیمت ارزان‌تر در دسترس بیماران سرطانی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش با افتتاح این واحد، زمینه برای اشتغال 150 نفر از نیروهای متخصص در این زمینه فراهم می‌شود.

رییس‌جمهور در سخنانی در مراسم افتتاح اولین تولیدكننده انواع فرآورده‌های دارویی ضدسرطان در خاورمیانه  گفت: ملت بزرگ ایران به‌رغم مانع‌تراشی‌های دشمنان و بی‌ادبی‌های ستمگران عالم، قله‌های پیشرفت را یكی پس از دیگری فتح می‌كند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دكتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح ملی شركت سبحان انكولوژی (اولین تولیدكننده انواع فرآورده‌های دارویی ضدسرطان در خاورمیانه) در رشت با تبریك میلاد پیامبر اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و ابراز خرسندی از افتتاح این طرح اظهار كرد: گیلان دژ مستحكم صیانت از موجودیت فرهنگی ایران است؛ سرزمین پرورش مردان و زنان مومن، پاك و انقلابی.

وی افزود: این دیار، دیار سنگربانی از اندیشه‌ الهی و اسلام ناب محمدی(ص) و اخلاق انسانی و ارزش‌های متعالی و جوانمردی بوده و هست.

وی هم‌چنین با بیان این‌كه " امروز شاهد به بهره‌برداری رسیدن یك خدمت به مردم عزیزمان هستیم" افزود: به فضل الهی هر روز اخبار حركت پرشتاب ملت ایران به سمت قله‌های سعادت و تعالی و علم منتشر می‌شود و اگر از یك افق دورتر به ایران امروز نگاه كنیم، مشاهده خواهیم كرد یك ملت بزرگ، مصمم و با آرمان‌های جهانی و تاریخی عزم خود را جزم كرده تا نه تنها تمام نیازهای خود را به بهترین وجه تامین كند، بلكه به‌ رغم مانع‌تراشی‌های دشمنان و بی‌ادبی‌های ستمگران عالم، قله‌های پیشرفت را یكی پس از دیگری فتح می‌كند.

وی گفت: اگر زمانی كاری در ایران می‌شد، می‌گفتند این كار یك تك‌ستاره بوده، با كمك‌های دیگران انجام شده و ایرانیان نمی‌توانند به تنهایی كاری را انجام دهند؛ اما امروز ببینید طیف وسیعی از خدمات، نوآوری‌ها و ابتكارات در ایران می‌جوشد و خلق می‌شود و پیچیده‌ترین عرصه‌های علمی و فنی در دست اندیشمندان ماست.

رییس‌جمهور خاطرنشان كرد: همین پروژه با توضیحاتی كه مسوولان امر ارائه كردند باعث غرور و شادی از صمیم دل است و اقداماتی كه در این پروژه انجام شده، بسیار ارزشمند است. امروز دانش ایران زمین نه تنها در بسیاری از عرصه‌ها در مرزهای دانش حركت می‌كند بلكه افتخار ما این نیز هست كه قریب به اتفاق دانش‌ها بومی است؛ از هوافضا و صنایع دفاعی و پیشرفت‌ها در نانوتكنولوژی و هسته‌یی بگیرید تا كارهای تحقیقاتی بر روی انواع بذرهای كشاورزی و روش‌های درمان بیماری و تجهیزات پزشكی و داروسازی.

وی با بیان این‌كه " امروز ملت ایران خود را پیدا و عزمش را برای فتح قله‌های علم و پیشرفت جزم كرده است" گفت: در یك دوره‌ تاریخی ایران گم شد و در صحنه‌ عالم كم‌پیدا شد، اما تجربه‌ تاریخی نشان می‌دهد هر وقت ملت ایران خود را پیدا می‌كند دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هیچ مانعی نمی‌تواند در برابر حركت آن قرار بگیرد، و این اتفاق اكنون افتاده و ملت ایران خود را پیدا كرده و این اول كار است.

احمدی‌نژاد گفت: معنای این سخن این نیست كه مشكل و ضعفی وجود ندارد، بلكه مهم عزم یك ملت برای حل مشكلات و رسیدن به قله‌های بلند است.

وی افزود: خدا را شكر می‌كنیم كه امروز ملت ایران تصمیم گرفته در مسیر پیشرفت و عزت حركت كند.

وی با بیان این‌كه " وقتی ملت ایران خود را پیدا كند هیچ‌كس حریفش نمی‌شود" ادامه داد: تجربه‌ تاریخی این را نشان داده است.

رییس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌ هسته‌یی، استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی و مانع‌تراشی دشمنان در راه پیشرفت كشورمان خاطرنشان كرد: آن‌ها زمانی به ما می‌گفتند كه ایران نباید غنی‌سازی داشته باشد و نباید در این راستا كاری بكند، ولی ملت ایران در این مسیر حركت كرد و اكنون آن‌ها از آن موضع قبلی به این موضع رسیده‌اند و می‌گویند بیایید در خارج از ایران مبادله سوخت انجام دهید؛ در واقع می‌بینید از آن موضع اولی به كجا رسیده‌اند.

وی افزود: ملت ایران موانع را از سر راه برداشت و سنگین‌ترین تهدیدها و تحریم‌ها را پشت سر گذاشت. امروز تهدیدی وجودد ندارد. چه كسی می‌خواهد تهدید ایجاد كند؟ امروز مسیر پیشرفت ملت ایران هموار شده و دشمنان تلاش می‌كنند ذهن متخصصان ملت ما را به مسائل فرعی معطوف كنند. ماجراهای قلابی با تبلیغات و رسانه ایجاد می‌كنند تا ذهن متخصصان ما را به مسائل فرعی معطوف كنند ولی آن‌ها موفق نخواهند شد و من یقین دارم آن‌ها نخواهند توانست. ملت ایران یك ملت بیدار، متحد و آرمانی است و اهداف و خواسته‌هایش را محقق و در این راه حركت می‌كند؛ چنان‌كه اگر تمام شیاطین دنیا نیز جمع شوند، تا مانع ملت ایران شوند نخواهند توانست اقدامی انجام دهند و ملت ایران جایگاه واقعی خود را در عرصه‌ جهانی پیدا خواهد كرد.

رییس‌جمهور تاكید كرد: ایران باید قدرت اول دنیا باشد؛ چون ملت ایران ملت پاك و صالحی است و به كسی ضربه‌ای وارد نمی‌كند.

وی در ادامه با تشكر از دست‌اندركاران پروژه گفت: چند پروژه دیگر نیز در دست اجراست و ما امیدواریم ظرف یكی دو سال آینده از واردات داروهای پیچیده بی‌نیاز شویم و طرح‌هایی كه وجود دارد، كامل شود. وزارت بهداشت نیز در این زمینه زحمت می‌كشد و باید حمایت‌ها در این زمینه ادامه پیدا كند. آرزو داریم خداوند متعال كمك كند تا این بیماری‌ها به صورت كامل ریشه‌كن شود و از بین برود.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: بخش مهمی از به وجود آمدن این بیماری‌های صعب‌العلاج به نحوه زندگی مردم و هوایی كه استنشاق می‌شود بستگی دارد و باید مراعات كنیم. تولیدكنندگان ما باید بیشتر استانداردها را رعایت كنند. واردكنندگان ما نیز باید بیشتر به رعایت استانداردها توجه كنند. دولت نیز مصوبه‌ای گذراند كه سطح استاندارد بالاتر برود؛ به‌خصوص در مورد واردات مواد غذایی. مدیران ما نیز باید كنترل‌های لازم را انجام دهند تا موادی كه به دست مردم می‌رسد، سالم باشد.

به گزارش ایسنا همزمان با میلاد پیامبر اكرم(ص) و افتتاح این پروژه، 90 پروژه‌ اقتصادی و زیربنایی موسسه‌ بركت وابسته به ستاد اجرای فرمان امام(ره) با هزینه 1400 میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم از تعدادی از مدیران این پروژه‌ها نیز تشكر و قدردانی شد.

بر اساس این گزارش تمبر یادبود پروژه‌ تولید داروهای ضدسرطانی در خاورمیانه هم توسط آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، مهر و توسط رییس‌جمهور امضا شد.

در این مراسم، دستجردی وزیر بهداشت، محصولی وزیر رفاه، ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس‌جمهور و مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور نیز حضور داشتند.

احمدی‌نژاد هم‌چنین در هنگام حضور در شهرك صنعتی رشت نهال زیتونی را در این شهرك كاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha