از سمت بزرگراه ساوه که به سمت تهران حرکت می کنید بعد از عوارضی نزدیک احمد آباد مستوفی، با نیم نگاهی به اطراف خود متوجه کانتیرهای تجاری مسقف می شوید که در ابعاد مختلف و متراژهای متفاوت در جای جای این آزاد راه و بخصوص بزرگراه آزادگان دیده می شود. کانتینر های تجاری در ابعاد و رنگ آمیزی های متنوع که قرار بود روزی برای حمل کالا از آنها استفاده گردد، ولی حالا به عنوان خانه هایی با متراژ چند ده متری اجاره داده می شود !

اصول بهداشتی در شهرک های کانتینری چگونه رعایت میشود؟

سلامت نیوز-حاجیکلایی: از سمت بزرگراه ساوه که به سمت تهران حرکت می کنید بعد از عوارضی نزدیک احمد آباد مستوفی، با نیم نگاهی به اطراف خود متوجه کانتیرهای تجاری مسقف می شوید که در ابعاد مختلف و متراژهای متفاوت در جای جای این آزاد راه و بخصوص بزرگراه آزادگان دیده می شود.

به گزارش سلامت نیوز کانتینر های تجاری در ابعاد و رنگ آمیزی های متنوع که قرار بود روزی برای حمل کالا از آنها استفاده گردد، ولی حالا به عنوان خانه هایی با متراژ چند ده متری اجاره داده می شود !

صاحبان آنها از وضعیت بد اقتصادی می گویند و بیان می دارند که برایش خیلی فرق نمی کند که آنها را به عنوان خانه استیجاری به مردم اجاره بدهد یا برای حمل و نقل کالاهای تجاری. آنها می گوید که به دنبال پول هستند و باید دخل با خرج بخواند.

شهرک های کانتینری، واژه ای است ناماوس ولی منطبق با واقعیت که در همین نزدیکی های ما درحال پیدایش است. کانتینر های تجاری در پهنه های چندین هزارمتری با نگهبانان جداگانه، همچون شهرک های مسکونی، که در این شرایط نامطلوب اقتصادی به عنوان آلونک های استیجاری از آنها استفاده می شود.

زن‌ها و مردهایی که از شریک زندگی جدا شده اند و تعدادی هم کسانی که در چند سال اخیر در تجارت شکست خوردند و دفتر و دستک‌شان را جمع‌وجور کردند تا هزینه‌ها را پایین بیاورند. بعضی‌ها هم آنهایی که بار سفر بستند و هجرت کردند به دورها و برای امید بازگشت به جای خانه چند تکه اسباب اثاثیه را به انبار سپردند تا وجبی در موطن خودشان جای و نقطه اتصالی داشته باشند.

حال سوای مسائل فرهنگی و اجتماعی و ... که در این بازارهای شام که در حال شکل گیری است، نکته ای که مغفول مانده بهداشت آن محیط هاست و اینکه فرزندان این عزیزان در چه شرایط بهداشتی بزرگ می شوند و اساساً بهداشت عمومی برای چنین محیط هایی چگونه معنی پیدا می کند ؟

آیا در این محیط هایی که خود بصورت غیربهداشتی نگهداری می شوند، اصول اولیه بهداشتی رعایت می شود؟

آینده بهداشتی و سلامت روانی این مستاجران کانتینری و فرزندان آنها چه خواهد شد ؟

آیا نیاز به همت بیشتر معاونت های شهرداری در این زمینه احساس نمی شود ؟

این سوالات به همراه  بسیاری از مسائل دیگر چالش هایی است که جامعه ما در آینده با آنها روبروست و نیاز به چاره اندیشی بیشتر مسئولان چه در حوزه سلامت و چه شهری را می باشد . مسائلی که شاید جوابگویی به آنها در چند سطر و نوشته ممکن نباشد و عزم راسخ  متولیان امر برای جلوگیری از ایجاد  فرهنگ های غلط نوظهور و پا گرفتن محیط های اینچنینی را می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha