یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 193186

یک متخصص غدد گفت: چرت بیش از یک ساعت در روز ابتلا به بیماری دیابت را افزایش می دهد.

در روز بیش از 45 دقیقه چرت نزنید

سلامت نیوز:یک متخصص غدد گفت: چرت بیش از یک ساعت در روز ابتلا به بیماری دیابت را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛عباس دهقانی متخصص غدد  گفت: چرت 45 دقیقه ای در روز برای رفع خستگی های قکری و روحی و رسیدن به آرامش افراد نیاز است اما کمتر از 30 دقیقه باعث کاهش قند خون در افراد می شود.

دهقانی با اشاره به اختلال خواب بیان کرد: اختلال خواب باعث بروز بیماری های همچون قلبی، مغزی، عصبی، روحی و روانی، فشار خون و دیابت در افراد می شود که فعالیت های مغز را کاهش می دهد.

وی افزود: چرت بیش از 45 دقیقه در روز با افزایش قند خون، سستی و کسلی، نقص در سیستم ایمنی بدن و در نهایت بروز بیماری دیابت را به همراه دارد.

این متخصص غدد درباره بروز بیماری دیابت، اظهار داشت: برای جذب انرژی مورد نیاز از مواد غذایی باید بدن انسولین کافی و موثر را دریافت کند درغیر اینصورت فرد دچار بیماری دیابت می شود.

دهقانی در ادامه اذعان داشت: گلوکز قندیست که در زمان خوردن غذا آزاد و به انرژی مورد استفاده عضلات تبدیل می شود، در بیماری دیابت بدن قابلیت خود را برای استفاده آن از دست می دهد.

وی درباره عوامل این بیماری عنوان کرد: عواملی همچون وراثت، ژنتیك و مصرف نادرست مواد غذایی و استفاده بیش از حد از نمک و شکر در بروز بیماری دیابت مؤثر است.

این متخصص غدد درباره علائم ایجاد بیماری دیابت اذعان داشت: بیماری دیابت به صورت ناگهانی آغاز می شود و ممکن است  بدون اطلاع چندین سال به این بیماری مبتلا بوده و با ایجاد علائمی همچون گرسنگی شدید و دائم، افزایش عطش و تكرر ادرار،كاهش وزن ناگهانی، تاری دید و احساس کسلی جهت جلوگیری از بروز این بیماری به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha