متخصصان مدعی شدند دارویی تولید کرده‌اند که می‌تواند در درمان نوع پیشرونده ضعف بینایی و در نهایت جلوگیری از نابینایی مادرزادی موثر باشد.

تولید دارویی برای پیشگیری از نابینایی مادرزادی

سلامت نیوز:متخصصان مدعی شدند دارویی تولید کرده‌اند که می‌تواند در درمان نوع پیشرونده ضعف بینایی و در نهایت جلوگیری از نابینایی مادرزادی موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، "familial exudative vitreoretinopathy" یا FEVR"" یک جهش ژنتیکی وراثتی است که از رشد مویرگ‌ها در اطراف شبکیه چشم جلوگیری کرده و موجب از دست رفتن بینایی به شکل پیشرونده یا حتی نابینایی مادرزادی می‌شود.

این اختلال ژنتیکی عامل سهم قابل توجهی از نابینایی‌های مادرزادی است اما محققان دانشکده پزشکی "دالهاوزی" کانادا معتقدند با این دارو می‌توان از بروز نابینایی‌های مادرزادی جلوگیری کند.

دکتر "کریس مستر" یکی از محققان این مطالعه گفت: در بررسی‌های انجام شده روی نمونه‌های حیوانات آزمایشگاهی به نتایج امیدوارکننده ای دست پیدا کرده‌ایم که درمان کننده مدل‌های حیوانی بوده است. اکنون به دنبال آن هستیم تا میزان دوز مطمئن دارو مشخص شود. این دارو می‌تواند شکل گیری مویرگ‌های اطراف شبکیه چشم را ترمیم کند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، قرار است طی چهار سال آینده تحقیقات انجام گرفته وارد مرحله آزمایش کلینیکی شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha