نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است كه طب سوزنی می‌تواند افسردگی دوران بارداری را معالجه كند.

با توجه به این یافته زنان بارداری كه احتمالا دچار افسردگی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به متخصص و بهره‌گیری از طب سوزنی این اختلال را در خود كاهش داده و یا حتی آن را معالجه كنند.

دكتر شینیر یكی از محققان این پژوهش جدید در این باره خاطرنشان كرد: افسردگی در طول دوران بارداری موضوع نگران كننده‌ای است؛ چون تاثیرات منفی هم روی مادر، هم روی نوزاد و همچنین روی تمام اعضای خانواده دارد.

در این تحقیق، متخصصان روی 150 زن كه باردار بودند، مطالعات خود را انجام دادند و این مادران جزو گروه‌های مبتلا به افسردگی به حساب می‌آمدند.

این محققان حدود یك سوم از این زنان را با طب سوزنی تحت معالجه قرار دادند. برای گروه دیگر تظاهر شد كه از طب سوزنی استفاده شده و گروه سوم نیز با ماساژ تحت درمان قرار گرفتند. هر گروه 12 نوبت به مدت هشت هفته تحت درمان بودند.

در پایان این آزمایشات، محققان دریافتند: زنانی كه واقعا تحت طب سوزنی قرار گرفتند به میزان قابل توجهی از علائم افسردگی در آنها كاسته شد.

از آنجا كه بسیاری از زنان باردار ترجیح می‌دهند در دوران بارداری به دلیل اثر سوء داروهای ضد افسردگی بر روی جنین از این داروها استفاده نكنند، لذا طب سوزنی می‌تواند جایگزین مناسبی برای درمان دارویی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha