دقایقی قبل جلسه نهایی رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی برگزار شد.

جزییات آخرین جلسه دادگاه پرونده کیارستمی/قصور پزشکی ثابت شد

سلامت نیوز: دقایقی قبل جلسه نهایی رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ایرج خسرونیا رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی با اعلام نظر نهایی درباره پرونده فوت کیارستمی به خبرنگاران گفت: پزشک معالج وی 2 قصور پزشکی و یک قصور انتظامی داشته که در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شده است.

وی افزود: متاسفانه جو سیاسی بر پرونده مرحوم کیارستمی سوار شد.

خسرونیا ادامه داد: صدور جواز دفن کیارستمی دست ما نبود و برای همین کالبد شکافی نشد و علت فوت را که در فرانسه صورت گرفته است را نمی دانیم و نمی توانیم درباره علت دقیق آن اظهار نظر کنیم ولی در مورد اصول حین بستری در بیمارستان جم و آراد اظهار نظر می‌کنیم.

در ادامه این جلسه وکیل خانواده کیارستمی عنوان کرد: درباره کالبد شکافی مرحوم کیارستمی آقای نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفته بود که مشکلی نیست و جواز دفن نیز موجود است. در فرودگاه امام مسئولان پزشکی جواز دفن صادر کرده‌اند.

پزشک مرحوم کیارستمی نیز در ادامه این جلسه گفت:‌ همه کارها را برای نجات کیارستمی انجام دادم و لحظه به لحظه در بیمارستان کنار وی بودم و در مورد مسافرتم نیز شفاهی از مرحوم کیارستمی اجازه گرفتم و گفتم اگر راضی هستی من بروم و ایشان موافقت کرد.

وی ادامه داد: دنده‌های همسرم  از 3 نقطه شکسته بود مجبور شدم بیشتر بمانم و گرنه زودتر برگشته بودم و خودم کیارستمی را از بیمارستان جم مرخص کردم و هر روز نیز به دیدنش می‌رفتم.

جلسه‌ی امروز 28 شهریور در سازمان نظام پزشکی بدون صدور رای نهایی به پایان رسید اما مسوول جلسه خطاب به وکلای خانواده کیارستمی اعلام کرد که حکمی که صادر می‌شود، قطعی نیست و شرایط برای تجدیدنظر وجود خواهد داشت.
 
اظهارات وکیل کیارستمی درباره‌ی جلسه‌ی اخیر
وکیل خانواده کیارستمی از جدیدترین جلسه‌ی تشکیل شده در سازمان نظام پزشکی سخن گفت.

عادل مقدس وکیل خانواده کیارستمی در حاشیه‌ی جلسه بررسی پرونده درگذشت این کارگردان سینمای ایران گفت: شکایتی که اول مطرح شد، مربوط به یک نفر بود (دکتر میر) اما الان دو شخص حقیقی و حقوقی هستند که اضافه شدند (دکتر پارسا و بیمارستان جم) و امیدوارم بررسی آنها کامل‌تر شکل بگیرد و پرونده به دادسرا برگردد تا پس از قراری که آنجا صادر می‌شود، رسیدگی مجدد صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه مواردی تخصصی را در پرونده ایراد گرفته‌اند که موجود است، در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، عباس کیارستمی راضی به شکایت نبوده است و حتی در این باره وصیتی کرده است، اظهار کرد: وصیت تعریف دارد و در چارچوب قانونی و یا بصورت مکتوب است و یا شفاهی به بستگان گفته می‌شود که ما الان اینجا از طرف بستگان طرح دعوی می‌کنیم.

وکیل خانواده کیارستمی در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست خانواده کیارستمی از این شکایت بگذرند، گفت: تا به حال چیزی به ما اعلام نکرده‌اند.

وی با اشاره به برخی حواشی به وجود آمده در این پرونده افزود: آقای کیارستمی شخصی عادی نبوده است و تقاضای ما این است که او قبل از اینکه بزرگمرد ایران بوده باشد و در جهان به عنوان فردی شناخته شده،مطرح شده باشد،یک شهروند ایرانی است و امیدواریم مثل یک شهروند عادی پرونده‌اش در اینجا رسیدگی و تحقیقات و بررسی انجام شود.

مقدس در ادامه با اشاره به اینکه به نظر آنها در پرونده هم تقصیر و هم قصور وجود داشته است، ادامه داد: سوال اصلی ما این است که چرا یک عمل راحت که طبق گفته‌ی پزشکانی که پرسیده‌ام و این موضوع را مطرح می‌کنند که عمل راحتی بوده است  تبدیل به 4 عمل در 26 روز برای یک فرد 76 ساله می‌شود؟

او با تاکید بر اینکه گزارش‌ها از پاریس کامل است و به فارسی ترجمه شده ادامه داد: پرونده پزشکی آقای کیارستمی در فرانسه توسط دیگر وکیل این پرونده، خانم دکتر منوچهری از آنجا گرفته و ترجمه شده است و براساس این پرونده در فرانسه هیچ اتفاقی نیفتاده است و آنها فقط ادامه درمان ایران را انجام داده‌اند اما متاسفانه به دلایلی که الان نمی‌توان گفت؛ این اتفاق افتاد (درگذشت عباس کیارستمی)

وکیل خانواده کیارستمی  در پاسخ به اینکه وزارت بهداشت به سفر وی به پاریس راضی نبوده اما با این وجود، این سفر انجام شده است، گفت: اجازه‌ی خروج را در این مملکت بالاخره یک نفر صادر کرده است چون ایشان بیمار بود و با وجود نارضایتی از روند درمان ممکن است، خودش برای این سفر درخواست کرده باشد اما به هرحال یک نفر این اجازه را صادر کرده چون ایشان سرخود نمی‌توانست خارج شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha