نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم ساماندهی سیستم دارویی کشور، گفت: هم اکنون بسیاری از داروهای موردنیاز با کیفیت بسیار پایین از کشورهایی مانند چین و هند وارد کشور می شود.

واردات داروی بی کیفیت از چین و هند

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم ساماندهی سیستم دارویی کشور، گفت: هم اکنون بسیاری از داروهای موردنیاز با کیفیت بسیار پایین از کشورهایی مانند چین و هند وارد کشور می شود.

به گزارش سلامت نیوز، محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به پیشنهاد رییس سازمان غذا ودارو مبنی بر ادغام شرکت‌های دارویی کوچک برای داشتن صادرات موفق، افزود: واقعیت آن است ما نتوانستیم سیستم دارویی را ساماندهی کنیم به گونه ای که امروزه یکی از چالش های بزرگ وزارت بهداشت بازار غذا و داروی کشور است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وجود بسیاری از فضاهای حاشیه ای و لابی‌های بیرونی باعث شده نتوانیم سیستم دارویی کشور را ساماندهی کنیم، از سویی دیگر نبود برنامه ریزی و استراتژی و مدیریت دارو بر این مهم دامن زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه یک روز مشاهده می شود که دارویی با کیفیت بسیار پایین و با رانت وارد کشور می‌شود و روز دیگر با بلند شدن صدای اعتراض‌ها متوجه می‌شویم که نمونه ای از داروها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی یادآور شد: از سویی دیگر بسیاری از داروهای مورد نیاز با کیفیت بسیار پایین از کشورهایی مانند چین و هند وارد کشور می شود درحالی که بیمار با مصرف آن، رضایتمندی کاملی ندارند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: ما نیازمند بسیاری از داروها از جمله داروهای تک نسخه ای هستیم و دراین میان باید داروهای وارداتی با کیفیت مطلوب از شرکت های معتبر وارد شود تا دست رانت هایی که با اخذ مجوز اقدام به واردات داروهای تقلبی می‌کنند گرفته شود همچنین باید برای واردات داروی با کیفیت رقابت نیز ایجاد کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha