معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی گفت: مراکز درمان ترک اعتیاد برای جامعه بسیار مهم هستند زیرا تنها راه حل مسئله ترک اعتیاد در کشورند و نظر ما تنها بر ارزیابی و رتبه بندی این مرکز بوده است.

سلامت نیوز:معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی گفت: مراکز درمان ترک اعتیاد برای جامعه بسیار مهم هستند زیرا تنها راه حل مسئله ترک اعتیاد در کشورند و نظر ما تنها بر ارزیابی و رتبه بندی این مرکز بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،روح‌الله قائد امینی  در خصوص مراکز ترک اعتیاد گفت: وجود این مراکز بسیار بااهمیت است و بهترین راه برای درمان اعتیاد در کشور هستند و نظر بسیج جامعه پزشکی تنها بر رتبه‌بندی این مراکز برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه بوده است.

وی افزود: مراکز درمانی ترک اعتیاد بر اساس چک‌لیست‌های مصوب وزارت بهداشت رتبه‌بندی می‌شوند و مرکزی که رتبه بالاتری می‌آورد به همان میزان مزایای بیشتری دریافت می‌کنند.

قائد امینی گفت: هجمه‌ای در فضای مجازی در خصوص این مسأله راه افتاده است که چرا بسیج پزشکان به این مسأله ورود کرده است و باید گفت این مورد به خاطر درخواست‌های مکرر نظام سلامت بوده والا هیچ منفعت شخصی برای بسیج پزشکی در پی ندارد.

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی درباره برخی اظهار نظر مبنی بر متخلف بودن درمانگران اعتیاد گفت: در هر صنفی خطا و اشتباه وجود دارد و ممکن است تعداد اندکی از قانون پیروی نکنند و نباید هیچ گاه کلمه عام را به کار برد و من نیز از طرف مجریان امر در خصوص جمع بستن این موضوع عذرخواهی می‌کنم همچنین باید دانست اگر خطایی در مسیر ترک اعتیاد این مراکز وجود دارد سهوی است و هیچ وقت عمدی در کار نبوده است و این ارزیابی‌ها نیز برای اصلاح خطاهای اندک است تا کارایی آنها افزایش یابد.

قائد امینی در پایان در خصوص نگرانی تعدادی در مورد اطلاعات بیماران، گفت: اساس اخلاق پزشکی حفظ اطلاعات بیمار است و مخصوصا این امانتداری در بسیج یک کار ویژه است و ما از نظر اخلاقی، حرفه‌ای و قانونی متعهد به این امر هستیم و تنها ممکن است در قسمتی از پروتکل بازرسی چند پرونده به صورت رندوم را انتخاب کرده که ببینیم آیا چنین بیماری وجود دارد یا خیر و هیچگاه از پرونده نت‌برداری نخواهیم کرد و کاری به نام و شماره بیمار نداریم و فقط مرکز و شماره تلفن مرکز درمان را بررسی می‌کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha