دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 193247

به گفته متخصصان، سردردهای مداوم می توانند نشانه تومور مغزی باشند، از اینرو باید جدی گرفته شوند.

سردردهای مداوم علامت تومور مغزی

سلامت نیوز:به گفته متخصصان، سردردهای مداوم می توانند نشانه تومور مغزی باشند، از اینرو باید جدی گرفته شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، غالبا سردردها به هر علتی که باشند با مصرف مسکن بهبود می یابند. دردهای مداوم می توانند ناشی از افزایش فشار در سر به دلیل وجود تومور مغزی باشند.

به گفته محققان، درد ناشی از تومور مغزی کُند و مداوم است و هر چقدر تومور بزرگ تر می شود درد افزایش می یابد چراکه فشار بیشتری به سر وارد می کند. اگر توموری در مغز باشد، سردرد به هنگام صبح یا شب شدیدتر می شود چراکه فشار در مغز به هنگام خواب افزایش می یابد.

محققان عنوان می کنند سردردهای نظیر میگرن به راحتی در مطب پزشک قابل تشخیص هستند، اما به گفته متخصصان مغز و اعصاب، بیماران مبتلا به تومور مغزی، سردرد متفاوتی را تجربه می کنند.

در این مطالعه، محققان ۹۵ بیمار مبتلا به تومور مغزی را بررسی کردند. در حدود نیمی از این بیماران دارای تلفیقی از علائمی همچون حمله ناگهانی، عملکرد بد شناختی و گفتاری، یا سایر ناهنجاری های عصب شناختی بودند. اگرچه در حدود یک چهارم آنها دارای سردردهای بدون هیچ گونه علامت بودند.

محققان دریافتند در حدود ۱۱ درصد بیماران فقط دارای سردرد به عنوان علامت تومور مغزی بودند. چهار نفر از آنها دارای سردرهای با علائم عصبی بودند. ۷ بیمار دیگر مبتلا به میگرن یا سایر انواع سردردها بودند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha